Suche Spielpartner für 1-1, Kampagne, .. mit mod

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Landsmann
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Suche Spielpartner für 1-1, Kampagne, .. mit mod

Beitragvon Landsmann » 24. Oktober 2018 15:24

Hallo, Kumpel(s) zum ab-schlachten gesucht :D

ich benutze und modde den https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 1447588575
ist ein 2-Zweck mod (Schlacht und Kampagne)

Er ist jetzt voll ausgetüftelt fertig, gut balanciert und verändert bei Schlachten ziemlich viel Richtung Spielspaß+Realität.
Keine schwerausgerüsteten Legionen oder Speerkämpferreihen die in 5sec von flavourwikingern mit einer Axt zerhackt werden frontal etc.^^.
Was nützte der schönste Unirooster, wenn eigtl nur 3-4 Einheiten gut sind pro Fraktion..
Das beste ist die Preis-Leisung-benutzbarkeit nahezu aller Einheiten (wolltet ihr nicht immer mal auch speerlastig oder mit Wurfspeeren arbeiten?), und das Qualität=Quantität ist.
Bei einer 40freie slot-Schlacht mit 15.000Dinari ist jetzt völlig offen, ob der mit 25 oder der mit 40 slots gewinnt.

Man hat also erstmals volle kreative Freiheit, ohne dass es auf Kosten der Schlagkraft gehen muss !

Hätte gern nen Kumpel zum Schlachten und zusammen den mod weiter zu verändern, oder auch für die Kampagne (benutze ihn zusammen mit einem röm. regionalgouverneursmod )

________________
Text des mods, der Veränderungen, aber am besten selber mal probieren gegen AI bei "große Schlacht" und "mittleres Geld":
ARMINIUS (mp battle & campaign)

This mod tries to stay close to Vanilla, but change some balances that way, that quite every weapon system and building makes sense in some cases. In Vanilla mp, no serious one used javelins, spears, crossbows.

For battles, please use the 40slot settings, because slots are a major resource in Vanilla and shouldnt be, now money is the only important: In Vanilla a 10k army with 25 slots killed a 10k army with 15 slots easily. Now hard for both.
In multiplayer battles, javelins, spear units, elite units and armoured inf were highly underrated, while things like double handed axes and cheap bows could kill every oponent in their priceclass.

Take the second hardest level in the campaign, it is optimised for that.
For campaign, i suggest using it together with the Roman tributarey states mod https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 1410367371


Main changes: Prices of strengths of nearly all units adjusted, so quite all units make sense now.
- Shield doesn’t give armor any more, but more melee defense and distance block chance.
- Spear, javelins: cheaper. Spears not much weaker than melee inf. Using spears as army base now is a valid option, as it was at these times.
- Cav: HP reduced. Light inf: HP raised.
- shock cav: charge and hp nerfed, melee strengthened. Lancers had secondary weapons.
- Bow: price differences between elite and levy more equalized, more ammo.
- Melee inf: High charges capped (still mighty), Legions much stronger.
- Low equipped high charge units are now cheaper and weaker (Falx, double handed axes..), still
price-effective against heavily armored enemies, but in 1-1 vs elite swords they lose.
- Countless little unit changes, as square formations for germanic spears, shield wall for many romans

Battle:
- overall slower melee damage, many high charges nerfed, chain routs are more probable
side/rear attack/defense/morale boni attack nerfed, still matchwinning but no longer instant rout.
- Formations made stronger in defense

Campaign:
- Slots must be worth it: Buildings with low effects made better.
- Upkeep prices of high tier units cheaper
- Huns are nerfed, romans and germanics stronger than vanilla
- AI conqueres and colonizes very quickly
- Alans have spear and bow inf, all germanics have "free man" and levy pikes
- Huns cavalry consist of 90(+10), because horse people and their horses are inferior to heavy cav of others

Many thanks to countless other mods, where i took out many parts and inspirations.
suche zogg/mod kumpel hoi4