[Fall of the Samurai] Erste Mods

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[Fall of the Samurai] Erste Mods

Beitragvon Satyrus » 24. März 2012 23:45

Die ersten Mods sind da , leider kann bis jetzt nicht so viel verändert werden, da neues Tools her müssen. Durch den neuen Patch funktionieren die alten nicht mehr.

Hier ein paar veränderungen von Radious " Gliedweises Schießen, Geschoßspuren verschwinden u.s.w.
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=1758

Der Liebe Darth hat auch schon was Neues gemacht
für Shogun + F.O.T.S.
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=1746

Version 3.45 compatibility patch
It includes all the improvements of DarthMod: Shogun II v3.4 but some features are missing until the mod tools get updated so all available mod files can be tweaked as before.
Specifically this patch DISABLES the special land unit statistics of DarthMod (for example units morale, attack, defense values etc.) but it includes EVERYTHING ELSE of DarthMod Shogun v3.4 (for example overall dynamic morale, gameplay, CAI improvements etc.)

For the full changelog of DarthMod Shogun READ HERE.

In addition this patch enhances Fall of the Samurai in many sections.
You get everything of DarthMod Shogun except the following:

No special FotS unit statistics
No special FotS unit cost balances
No special FotS naval unit statistics
No special FotS projectile statistics
However, you will notice all other usual improvements you get with DarthMod, such as realistic movements, more realistic ballistics, more chaotic and realistic melee mechanics and improved BAI and CAI.Once the mod tools get updated, DarthMod will complete the scheduled improvements for FotS as planned. Do not wait until then... download DarthMod Shogun v3.4 and this patch and play the game, enjoying the enhancements you ask with your feedback.

The Patch is currently "authorised" in moddb but if you cannot hold that long, grab the small pack to upgrade your DarthMod yourself.

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Re: Erste Mods

Beitragvon Lordex » 25. März 2012 00:38

Gott sei Dank, mein größtes Ärgernis wurde gleich in Angriff genommen :D Diese scheiss Tracers :D

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Re: [Fall of the Samurai] Erste Mods

Beitragvon Großadmiral Thrawn » 25. März 2012 13:28

Kann mir jemand sagen, wie ich nur die Geschossspuren verändern kann? Alles andere möchte ich ersteinmal so lassen, da es mir im Großen und Ganzen gefällt. Wirkliche umfangreiche Mods spiele ich erst nach ein paar dutzend Stunden Vanilla. Aber die Geschoss-Spuren nerven schon ziemlich....

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Re: [Fall of the Samurai] Erste Mods

Beitragvon Satyrus » 25. März 2012 20:13

zieh dir den hier und einfach in die Shogun2 Data Ordner kopieren
Radious Fixes Mod - Fall of the Samurai version

- Tracers removal (no more ugly lasers from rifles and bows, you can watch bullets directly)
- Sashimono removal (new units not using it anyway and those few look weird with it)
- Prestige fame needed before RD hits slightly increased
- More changes will be added later
- Use this only if you going to play FotS campaign

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Re: [Fall of the Samurai] Erste Mods

Beitragvon Gromloc » 11. April 2012 21:53

Ich habe gestern mal den Darth Mod ausprobiert.
Gut gelungen aber schwierigkeit steigt stark an anfang Ki baut meist eine starke Flotte Garnision auch erhöht.
Aber man sehr gut Autoschlachten bei Seegefechten machen,denn die ergebnisse sind jetzt nachvollziehbar.

Was auch sehr schwer geworden ist sind die Landgefechte in Vanilla hab ich auch Kämpfe gewonnen wo ich man stark unterlgen war, im Darth Mod wird man überrollt weil die Ki ihre Übermacht benutzt um zuflankieren.
In Vanilla war es meist so das die Ki ihre macht in die mitte schickte.