[Medieval 2: Total War] Modding - Die besten Medieval 2 Mods

Mods für Medieval II und das Addon Kingdoms

Moderator: Moderatoren

Benutzeravatar
amex1
Librarius
Librarius
Beiträge: 146
Registriert: 18. Juli 2012 16:08

Re: [Medieval 2: Total War] Modding - Die besten Medieval 2 Mods

Beitragvon amex1 » 21. Oktober 2019 12:05

Natürlich.
Nicht jeder hatte früher in der Schule englisch.
Bin Baujahr 1965.
Ich kann zwar etwas denglisch - das ist dann natürlich anstrengend.

Benutzeravatar
obskurritas
Tiro
Tiro
Beiträge: 6
Registriert: 11. Oktober 2019 18:54

Re: [Medieval 2: Total War] Modding - Die besten Medieval 2 Mods

Beitragvon obskurritas » 22. Oktober 2019 08:02

hmmmm ....was soll man denn bei der Installation falsch machen? nee das ist es nicht. Es ist ja auch so, das der Launcher erst nicht startet. Es wäre die erste von knapp 20 installierten MODS, bei der ich zu blöd zum installieren wäre. Die alte Version hat funktioniert, die neue tut es nicht. Wenn ich der einzige wäre, der hier Probleme hätte, aber ist ja bekannt das 1648 II eine gewisse Problematik mit dauerhaften Abstürzen hat, liest man ziemlich oft, auch das der Launcher nicht funktioniert. Ist eigentlich schade, wie gesagt, der erste Release hatte mir damals gut gefallen. @ Avarice, ich spiele 1648 nicht mehr, weil mich die dauerhaften Abstürze nerven. Das mit der Sprache ist ja nur ein kleines Manko, meine Hauptkritik liegt eher an den dauerhaften Abstürzen. Das ein TW Game bzw ne MOD. ab und dann mal zusammenbricht ist bekannt, aber nicht all 20 Minuten, da verlier ich irgendwann die Luscht ;)

Benutzeravatar
Gigantus
Signifer
Signifer
Beiträge: 487
Registriert: 21. Dezember 2010 18:14
Wohnort: Goa - Indien
:
Modder Gewinner Userwahl

Re: [Medieval 2: Total War] Modding - Die besten Medieval 2 Mods

Beitragvon Gigantus » 23. Oktober 2019 13:55

Dir fehlt Patch 6, ganz einfach - unten mal der ganze Vorgang:

--- 1648 Installation ---

Alle Dateien (7) in einen Ordner legen, Version 2.0 benutzen.

Bild

Erste Executable ausführen (automatische Pfadangabe)
Zweite Executable ausführen (automatische Pfadangabe)
Dritte Executable ausführen (automatische Pfadangabe)
Patch 6 drüberziehen (automatische Pfadangabe), Link im zweiten Post der Seite
Mit Verknüpfung (1648 v2.0) direkt spielen oder mittels Launcher (arbeitet wieder mit Patch 6, siehe Bild unten) Sprache einstellen und dann spielen.

Der Patch hat diese Liste an Korrekturen\Veränderungen:

Version 2.0.606
- Combined previous patches
- Fully Steam compatible
- Original launcher separate for language and mutation changes
- Updated German text files

- Fixed inconsistency in quotes
- Added set up for 'provincial campaigns', to be playable via hot seat as well

Version 2.0.506
- AI nerfed on medium and hard settings
- Several buildings changed to 'stone' to make use of stone mason guild
- Several text revisions
- Increased range of tower canons
- Corrected missing flags
- Slowed down religious conversion rates

Version 2.0.407
- Corrected faction relationship at end of event "The Eighty Years' War"
- Disabled all (vanilla) historical ancillaries
- Battle AI tweaking
- EDU tweaking
- Projectile adjustments
- Increased loyalty of Habsburg heir
- Corrected scrolling error in round 126

Version 2.0.308
- Corrected units for 'Unruhen' spawn
- Adjusted descr_sm_factions sequence of factions
- Corrected mounted Arquebusier model
- Corrected Trigger agents43b in EDCT
- Disabled 'better water' and 'better lighting'
- Set bodyguard upkeep to zero
- Corrected co-ordinates for swedish 'Staedte braucht das Land' spawn
- Solved 'corrupted character record' save crash

Version 2.0.222 - 30th March 2013
- Fixed pistol_bullet projectile
- Corrected name issues
- Adjusted stats for cavalry
- Launcher bug reporting
- Added more female names for slave faction (witches)
- Corrected wrong unit pic sizes for Spain faction
- Fixed 'spawned ports cannot recruit ships'
- Added missing spawns for 'New Cities' event
- Corrected Habsburg spawn (faction and traits) after independence of Nederlands
- Translated some building tree names
- Added barracks to all settlements
- Corrected taxable_income_bonus issue
- Reformatted loading screens
- Removed in game moving of Mansfeld, Wallenstein and 'Der Tolle'
- Adjusted grape shot stats
- Removed grape shot from Leder Kanone
- Gave 'diplomatic immunity' to all diplomats in enclosure
- Recoded some family trees
- Corrected mounted Arquebusier model
- Reduce strength an dfrequency of Osman spawns
- Set period details in custom battle
- Small corrections on map

Version 2.0.120 - 20th March 2013
- Corrected ownership of "kanone r"
- New mercenaries made recruitable in campaign, added unit_info pics
- Removed cancelled script event 'Eine Stadt fuer Schweden'
- Fixed road connections in Tirol
- Fixed missing translation 'Jesuit Kollege' and other translations
- Added Swedish recruiting to Baltic Regions
- Added French recruiting to Eastern Regions
- Added Spanish recruiting to Veltin
- Trait description changed for 'desperate'
- Corrected label issue 'Calmar'
- Corrected pic and historic event text for Paulaner brewery
- Corrected picture path for garrison units
- Increased unit size
- Reduced effectiveness of some gun units and archers
- Reduced differences between 'regional' units
- Increased Range of cannons
- Reduced number of regions required to win
- Send Spanish king off map
- Added mounted Arquebusiers
- Revised Launcher

Bild