[三国上] Rise of Three Kingdoms v6.0

Mods für Medieval II und das Addon Kingdoms

Moderator: Moderatoren

Benutzeravatar
Gigantus
Signifer
Signifer
Beiträge: 487
Registriert: 21. Dezember 2010 18:14
Wohnort: Goa - Indien
:
Modder Gewinner Userwahl

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v1.0

Beitragvon Gigantus » 16. Juni 2016 05:30

Rise of three Kingdoms ist in der Mod Wahl im TWCenter vertreten. Ich nehme es keinem übel wenn er sein Kreuz woanders macht Bild

Benutzeravatar
Gigantus
Signifer
Signifer
Beiträge: 487
Registriert: 21. Dezember 2010 18:14
Wohnort: Goa - Indien
:
Modder Gewinner Userwahl

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v1.0

Beitragvon Gigantus » 11. Juli 2016 12:34

Es wurden genügend Kreuze gemacht um das Mod auf dem dritten Platz landen zu lassen.

Benutzeravatar
Gigantus
Signifer
Signifer
Beiträge: 487
Registriert: 21. Dezember 2010 18:14
Wohnort: Goa - Indien
:
Modder Gewinner Userwahl

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v2.0

Beitragvon Gigantus » 18. Juli 2018 05:45

Erhaeltlich nun seit August 2014 und jetzt aufdatiert zu Version 2.0 (volle Installation) kurz vor dem Jubilaeum. Einzelheiten im ersten Post.

Benutzeravatar
Gigantus
Signifer
Signifer
Beiträge: 487
Registriert: 21. Dezember 2010 18:14
Wohnort: Goa - Indien
:
Modder Gewinner Userwahl

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v3.0

Beitragvon Gigantus » 20. Dezember 2018 18:39

Bild


Hier nun eine massive Aufdatierung kurz vor Jahresende, unter anderem eine neue Fraktion, und Schlachten in befestigte Pässen. An der Auswahlseite haben wir auch ein wenig gebastelt.

Bild

Der Update (davor noch ein paar Patches, siehe Link) in englisch:

- New Faction Selection Screen Layout (Campaign)
- New Faction: Goguryeo (unit roster, family, traits, events)
- Mission system for Yuan Clan
- New battle maps for fortified passes
- New intro movie
- Eastward extension of map to include more of western Korea
- Didu and its region removed
- Map modified to allow roads from Yongan to both Yiling and Linjiang
- Map modified to allow road from Yanmen Pass to Xinxing
- Map modified to allow road from Hanzhong to Shangyong
- Map modified to allow road from Wudu to Longxi
- Jingxian renamed to Danyang and moved north
- Guangping renamed to Julu
- Several settlements in Shu region renamed
- Settlement borders in Jingbei modified
- Hanchang, Jialing, Ancheng and Dongyang added as settlements
- Steppes ground type changed from desert to something more appropriate
- Qing province connected by crossing over Yellow River
- Several strat resource models changed
- Xi Zhicai added to Cao Clan
- Several dozen 'generic' general portraits updated
- New Nanman, Shanyue, Xianbei and Goguryeo characters receive basic title on turn after joining
- New Han characters receive biography trait and title on turn after joining
- Historical character titles for Liu, Cao and Sun clans overhauled (as they have, by far, the most information)
- Levied Han Footmen and Nanyue Militia now recruited from Administrative Agencies chain
- Levied Han Infantry and Heavy Infantry recruitable one building sooner (to keep in line with rest of similar units)
- Fortified Passes can now build paved roads
- Steppe 'Barbarian' settlements can now build dirt roads
- Hidden movement trait for Xianbei generals reduced -5% movement points
- "Lady Comes of Age" images updated for each faction
- Female members added to a few family trees
- More cities given unique picture for their respective "Historic City" building
- More quotes added (400 total)
- Several new loading screens added
- Southern Tribes renamed to Nanman
- Some new portraits for spies and assassins
- All unit cards recolored according to unit type
- Update of Nanyue, East Wu and Yue faction icons
- Benevolence now grants additional Honor
- Acumen now grants additional Honor
- Increased population thresholds to upgrade settlements (large city and huge city levels)
- Greatly increased building cost for most buildings
- "Diminishing returns" mechanic on trade now only affect large and huge cities

Benutzeravatar
Elendil 03
Aquilifer
Aquilifer
Beiträge: 2912
Registriert: 24. Mai 2017 20:20
Wohnort: Basel, Schweiz

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v3.0

Beitragvon Elendil 03 » 20. Dezember 2018 20:16

Schick!
Aber die Karte ist doch ein bisschen arg treppenhaft bei den Grenzen, auch wenn es sich im Spiel wirklich so verhält.
Elendil, Sohn des Amandil, genannt der Getreue, aus dem Hause Elros' und dem Geschlecht derer von Númenór, von Eru Allvaters Gnaden Hochkönig der Menschen der Hinnenlande, von Arnor und Gondor, Herr zu Annúminas und Osgiliath, in den Türmen der Sonne und des Mondes
32470

Der Palast von Marrakesch
Mein M2TW-AAR
Wenn's nicht funkt, funzt's nicht!

Benutzeravatar
Gigantus
Signifer
Signifer
Beiträge: 487
Registriert: 21. Dezember 2010 18:14
Wohnort: Goa - Indien
:
Modder Gewinner Userwahl

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v3.0

Beitragvon Gigantus » 21. Dezember 2018 01:40

Da werden wir noch ein wenig dran arbeiten müssen, wir haben das Menü in den letzten paar Tagen zusammengestellt\verändert und unser 2D Mann war nicht verfügbar. Das wird im nächsten Patch nachgereicht.

Das ist die map_fe Karte im imperial_campaign Ordner.


Wir haben auch ein Intro Movie:


Benutzeravatar
Gigantus
Signifer
Signifer
Beiträge: 487
Registriert: 21. Dezember 2010 18:14
Wohnort: Goa - Indien
:
Modder Gewinner Userwahl

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v3.0

Beitragvon Gigantus » 23. Dezember 2018 04:12

Patch 3.0.003 1.02MB - see version history below - save game compatible

Version 3.0.003 - 22 December 2018
- Adjusts battle editor map display and other minor menu interface issues
- Corrects errors in advisor voice
- Fixes missing ground textures (nicht vorhandene Texturen fuehrten zu Crash in den ersten Runden)

Benutzeravatar
Gigantus
Signifer
Signifer
Beiträge: 487
Registriert: 21. Dezember 2010 18:14
Wohnort: Goa - Indien
:
Modder Gewinner Userwahl

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v3.0

Beitragvon Gigantus » 26. Mai 2019 05:31

Mittlerweile bei Version 3.0.3.053, für Einzelheiten bitte auf der Download Seite schauen.

Hier ein Bild vom aufdatiertem Fraktionswahl Schirm:

Bild

Benutzeravatar
Elendil 03
Aquilifer
Aquilifer
Beiträge: 2912
Registriert: 24. Mai 2017 20:20
Wohnort: Basel, Schweiz

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v3.0

Beitragvon Elendil 03 » 26. Mai 2019 17:21

Sieht viel besser aus als die alte, pixelige Version :strategie_zone_22: .
Das Grün im Menü ist aber mMn eine ungünstige Wahl. Es beisst sich mit dem Hintergrund.
Elendil, Sohn des Amandil, genannt der Getreue, aus dem Hause Elros' und dem Geschlecht derer von Númenór, von Eru Allvaters Gnaden Hochkönig der Menschen der Hinnenlande, von Arnor und Gondor, Herr zu Annúminas und Osgiliath, in den Türmen der Sonne und des Mondes
32470

Der Palast von Marrakesch
Mein M2TW-AAR
Wenn's nicht funkt, funzt's nicht!

Benutzeravatar
Gigantus
Signifer
Signifer
Beiträge: 487
Registriert: 21. Dezember 2010 18:14
Wohnort: Goa - Indien
:
Modder Gewinner Userwahl

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v3.0

Beitragvon Gigantus » 27. Mai 2019 03:11

Kann man schnell selber machen in descr_ui_colour_db.txt, rot ist der entsprechende RGB Wert. Ist eigentlich nur auf diesem Schirm, auf allen anderen ist es fein, soll halt 'jade grün' sein :strategie_zone_3:

menu_text 255, 255, 206, 87

Benutzeravatar
Gigantus
Signifer
Signifer
Beiträge: 487
Registriert: 21. Dezember 2010 18:14
Wohnort: Goa - Indien
:
Modder Gewinner Userwahl

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v3.0

Beitragvon Gigantus » 4. August 2019 05:50

Wir haben nun eine neue Vollversion, ist einiges geschehen, siehe unten. Download ist wie immer im ersten Beitrag.

Zusätzliche Versionsgeschichte:
Spoiler (Öffnen)
Version 4.0.000 - 21 July 2019
- Final version - compilation of all patches and updates
- Total reworking of the economy - tweaking of income modifiers, removal of all trade income penalties and increase in trade resource values
- Values slightly lowered for recruitment limitation script
- New strat model and battle model for Cao, Liu, Sun and Yuan Clan generals
- New strat model and battle model for Sun Ce, Cao Ren and Zhu Jun
- New strat model and battle model for Heishan generals
- New strat model and battle model for Heishan captains
- New strat model and battle model for Nanman captains
- New strat model and battle model for Shanyue captains
- New strat model for Jia Xu
- New strat model for Nanman and Xianbei princess
- Unaligned characters will now have one of two different strat models, depending if they are martial or civil oriented
- New battle model for Lu Meng to match strat model
- New battle model for Zhang Xun to match strat model
- New battle model for Ji Ling to match strat model
- New battle models for Sun Ben and Sun Fu
- New battle model for Goguryeo captains
- New battle model for Han faction captains
- Updated battle models for 2nd upgrade light Han units
- Updated armor progression for County Militia
- Updated armor progression for Peasant Conscripts
- New unit : Han Armored Spearmen
- New units for Heishan : Black Mountain Raiders, Black Mountain Brigands and Black Mountain Cutthroats (unique)
- Camp Crushers now a 2-hand sword shock unit, as they were historically
- Nanman Warriors and Southern Tribesmen now have javelins
- Zhuge Crossbow unit model fixed
- New faction symbol for Nanman faction
- Increase of mount mass for better cavalry charges
- Rebalancing of spear and halberd-wielding unit stats
- Shield wall renamed to Spearwall - only available to spear and halberd units
- Phalanx renamed to Pike Square
- Battle icons updated for character special abilities
- Renamed all strat references of 'castle' to 'fortress' or 'fortified pass'
- Several family trees reworked
- Fixed and updated numerous biographies and ranks
- Updated dozens of portraits
- Henan faction renamed to Henei
- Yang Pei, Dou Fu, Zhao Ang, Lou Gui, Shen Dan, Shen Yi and Zhang Kai added to Unaligned faction
- Duan Wei added to Liang faction
- Yang Bai renamed to Yang Bo
- Ze Rong renamed to Zhai Rong
- Wu Jing added and joins Sun Clan after taking Yuzhang
- Ma Dai joins Liu Clan after completing The Western Frontier mission
- Huang Quan joins Liu Clan after completing Conquer Chengdu mission
- Zhang Lu and Yan Pu join Cao Clan after completing The Central Han mission
- Danyang Troop given to Taishi Ci at campaign start
- Xiliang Cavalry given to Ma Chao after joining Liu Clan
- Han Sui, Yan Xing and Chenggong Ying now join Xiliang if destroyed by the latter
- Fixed Forests of Hengshan custom battle location
- Fixed final two Cao Clan missions by adding a settlement requirement
- Leveled terrain just north of Yang settlement
- Fixed incorrect settlement belief levels in Nanyue and Henei regions
- Modified the 5 Sacred Mountains traits and events, so now they actually work and give explanation on their use
- Increased chances of Merchants and Princesses receiving beneficial traits when spawned
- Slightly increased success rate of assassins
- Fixed numerous ancillaries incorrectly granting Influence bonus (Influence is for diplomat agents)
- Fixed Trouble-dealers incorrect animations (now use spear and shield)
- Increased Loyalty bonus for Grand Administrator ancillaries
- Diplomat horse ancillaries now grant Influence bonus
- Zhuge Liang, Pang Tong, and Xu Shu will retain their strat models when joining most factions (those that have available slots)
- Most characters with unique strat models will have unique identifier when moused-over

Version 3.5.000 - 08 June 2019
- Includes Patches 3.4.000 and 3.4.053
- Revamped several settlements in Shu region
- Adjusting of commandery borders in Shu and southern Jing
- Fuling and Jiangzhou now connect via roadway
- Continuity of commandery & county names and associated "governor" ancillaries
- Lu Kai, Zhu Bao, Gao Ding and Pan Jun added to Unaligned faction
- Decision to recruit or execute Lu Bu after defeating Liu Bei (mission) as Cao Cao
- Numerous characters given updated ranks and titles
- Overhauled trade resource locations and types on campaign map
- More female surnames
- Fixed one of Wei Yan's special traits triggering when not a part of the Liu Clan
- Fixed unreachable resources near Jibei and Huailing
- Fixed missing texture for Lu Bu after joining Liu Bei
- Fixed missing texture for Bingzhou Cavalry horses after Lu Bu joins Liu Bei
- Fixed missing unit info for Gongsun Kang and Yuan Shang buqus

Benutzeravatar
Gigantus
Signifer
Signifer
Beiträge: 487
Registriert: 21. Dezember 2010 18:14
Wohnort: Goa - Indien
:
Modder Gewinner Userwahl

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v4.0

Beitragvon Gigantus » 23. Mai 2020 05:21


Benutzeravatar
Elendil 03
Aquilifer
Aquilifer
Beiträge: 2912
Registriert: 24. Mai 2017 20:20
Wohnort: Basel, Schweiz

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v4.0

Beitragvon Elendil 03 » 24. Mai 2020 23:04

:strategie_zone_285:
Elendil, Sohn des Amandil, genannt der Getreue, aus dem Hause Elros' und dem Geschlecht derer von Númenór, von Eru Allvaters Gnaden Hochkönig der Menschen der Hinnenlande, von Arnor und Gondor, Herr zu Annúminas und Osgiliath, in den Türmen der Sonne und des Mondes
32470

Der Palast von Marrakesch
Mein M2TW-AAR
Wenn's nicht funkt, funzt's nicht!

Benutzeravatar
Prinz_Eugen
Optio ad spem
Optio ad spem
Beiträge: 703
Registriert: 8. Dezember 2010 10:41
:
Teilnahme an einem Contest Großspender

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v4.0

Beitragvon Prinz_Eugen » 7. Juni 2020 12:09

:strategie_zone_290: Schön zu hören. Hoffentlich wurde das ordentlich gefeiert.

:strategie_zone_61:
Gib einem Mann ein Feuer und er wird es warm haben für den Rest des Tages setz ihn in Brand und er wird es warm haben für den Rest seines Lebens
A.E.I.Ö.U: Alles Erdenreich ist Österreich Untertan
Soldaten:Menschen die offene Rechnungen der Politiker mit ihrem Leben bezahlen Ron Kritzfeld
Ich rückte in einem brillanten taktischen Manöver rückwärts vor

Benutzeravatar
Gigantus
Signifer
Signifer
Beiträge: 487
Registriert: 21. Dezember 2010 18:14
Wohnort: Goa - Indien
:
Modder Gewinner Userwahl

Re: [三国上] Rise of Three Kingdoms v4.0

Beitragvon Gigantus » 12. Februar 2021 02:43

Eine neue Vollversion (4.5) ist jetzt raus - Haufen Zeugs korrigiert und hinzugefügt. Liste und Download hier.