[Darkest Hour] Patch 1.02

Probleme, Bugs & Patches zu allen Spielvarianten

Moderator: Moderatoren

Benutzeravatar
Scutum Templi
Legatus Legionis
Legatus Legionis
Beiträge: 8875
Registriert: 5. November 2010 11:00
:
Team-SZ Gewinner Userwahl
Kontaktdaten:

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02 [BETA]

Beitragvon Scutum Templi » 7. Oktober 2011 14:28

Inner Circle hat geschrieben:Im Laufe des Tages wird der neue Beta-Patch für DH zur Verfügung stehen. Der aktualisierte Changelog und einen Link zum Download (noch inaktiv) befindet sich im ersten Post.


Großartig! :strategie_zone_22:

Benutzeravatar
Ardrianer
Tribunus Laticlavius
Tribunus Laticlavius
Beiträge: 6035
Registriert: 22. November 2010 14:19
Wohnort: Sachsen
:
Teilnahme an einem Contest Modder Gewinner Userwahl

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02 [BETA]

Beitragvon Ardrianer » 7. Oktober 2011 16:49

Inner Circle hat geschrieben:Im Laufe des Tages wird der neue Beta-Patch für DH zur Verfügung stehen. Der aktualisierte Changelog und einen Link zum Download (noch inaktiv) befindet sich im ersten Post.


sehr schön :) und wann kommt der finale 1.02er Patch? ^^
Bild
Brothers of War Clan - Der Clan mit dem Möp
Aktiv auf Twitter und Bluesky.

Benutzeravatar
Inner Circle
Princeps Prior
Princeps Prior
Beiträge: 1920
Registriert: 8. November 2010 21:51
Wohnort: In der nähe von Kiel
:
Teilnahme an einem Contest Modder
Kontaktdaten:

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02 [BETA]

Beitragvon Inner Circle » 7. Oktober 2011 17:51

wenn nichts schief läuft in 2-3 Wochen

Benutzeravatar
Inner Circle
Princeps Prior
Princeps Prior
Beiträge: 1920
Registriert: 8. November 2010 21:51
Wohnort: In der nähe von Kiel
:
Teilnahme an einem Contest Modder
Kontaktdaten:

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02

Beitragvon Inner Circle » 11. November 2011 19:52

Der Finale Patch ist jetzt verfügbar!

Changelog und Download-Link wurden im ersten Post aktualisiert :)

Benutzeravatar
Ardrianer
Tribunus Laticlavius
Tribunus Laticlavius
Beiträge: 6035
Registriert: 22. November 2010 14:19
Wohnort: Sachsen
:
Teilnahme an einem Contest Modder Gewinner Userwahl

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02

Beitragvon Ardrianer » 11. November 2011 20:01

in wie weit unterscheidet sich der Patch mit der letzten Beta Version?
Bild
Brothers of War Clan - Der Clan mit dem Möp
Aktiv auf Twitter und Bluesky.

Benutzeravatar
Inner Circle
Princeps Prior
Princeps Prior
Beiträge: 1920
Registriert: 8. November 2010 21:51
Wohnort: In der nähe von Kiel
:
Teilnahme an einem Contest Modder
Kontaktdaten:

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02

Beitragvon Inner Circle » 11. November 2011 20:57

Code: Alles auswählen

89. Fixed a bug with not applied to existing units upgrade modifiers from events for brigades on 2-5 slots.
90. Fixed bugs with parsing of construction section in AI files - AA_provs, coastal_fort_provs, radar_provs, air_base_provs, naval_base_provs, fort_provs, ICProvs
91. Fixed a bug preventing AI to attach brigades to deployed units with one or more brigades attached already.
92. Fixed a bug where AI can deploy more then max allowed aircraft in a single air wing.
93. Fixed a bug with auto-disbanded traded units when Max. strength is too low. All traded land/air units set to be with 1% Str.
94. Tweaked auto-production sliders logic:
- Do not assign extra IC to CG to counter dissent if there is not enough IC for production and production is prioritized
- Do not assign extra IC to supplies when below Critical/Desired stockpile levels if there is dissent and CG are prioritized over supplies
95. Display division stats with fractions when needed
96. Fixed a bug where a Parachute unit can be loaded by the AI transport plane and ship at the same time that corrupts saved games.
97. Added new "demobilize" command (check event commands.txt for details).
98. Added new optional brigade setting – detachable = yes/no, defined in brigade files. By default all land and air brigades are detachable and all naval brigades are not.
99. Fixed a rare CTD on AI country annexation.
100. Fixed issues in deployment of finished IC to provinces. Improved AI IC production and deployment.
101. Fixed CTD on province owner change when 3 or more own arreas get connected in result.

71. Fixed issues with End of Partial Mobilization event.
72. Fixed issue with the Second Molotov-Ribbentrop treaty decision availability after Bitter Peace
73. Improved Franco-Russian Alliance event in 1914 scenario to take into account Greece
74. Fixed the list of Austrian leaders added to Germany after Anschluss
75. Improved Italian Regime Collapses event when Italy is human controlled
76. Reduced War Bonds decision dissent
77. Fixed issues with Klaipedia province on M-R pact and Bitter Peace events.
78. Fixed wrong leader ID in China capitulation to Japan
79. Fixed incorrect HoG in Sweden after the death of Per Albin Hansson
80. Turned Italy Joins the Axis event into decision with an option for German player to refuse the alliance
81. Fixed many issues with Japan surrender event
82. Added Metsovo province to Italian claims on Greece
83. Added "No need" action on English GoI of Poland event
84. Fixed issues in UK Pacific surrender event
85. Surrender events in WW I set to remove embargoes
86. Tweaked Bitter Peace event so Japan to get provinces when at war with USSR even if not allied to Germany
87. Fixed issues with peace events after WW I
88. Changed Public Works decision to calls a delayed event instead of instantly adding an IC to a random province
89. Fixed an issue with Communist Austria not being a puppet of USSR upon creation
90. Fixed incorrect French cabinet after the liberation of France
91. Fixed issues in Demobilization decision/event
92. Extended Japanese gains in Soviet Bitter Peace event
93. Implemented events for the Polish-Soviet war after WW I
94. Fixed missing Soviet cores after successful war against Axis after the Bitter Peace
95. Axis CZE set to return Eastern Poland to USSR
96. Xi'an incident now removes minister Zhang Xueliang
97. Fixed Gear-up events for UK
98. Improved UK and USA surrender event
99. Improved Mers El Kebir events - using of the new demobilize command
100. Changed Italy signs the Pact of Steel event triggers so it is more likely to happen after march 1938
101. Change Finland policy after the Winter war to make possible joining to the Axis
102. Retire Moltke when replaced by Falkenhayn (Germany, 1914 scenario)
103. Retire Cardona when replaced by Diaz (Italy, 1914 scenario)
104. Corrected trigger for Death of Stalin event
105. Fixed limited Mol-Ribb pact to trigger the Nazi coup in Danzig
106. Fixed list of waken leader on Anschluss event and removed add core to Bolzano province command
107. Correctly sleep minister Vlassov when the leader defects to Germany
108. CHC set to not start Chinese Civil War if CHI is allied or puppet of USA
109. USSR set to not start a war with USA if not in control of Moscow
110. Italy and Hungary set to not declare war to USSR on their own after the Bitter Peace when allied to Germany
111. Germany gets cores on Bolzano and Trento provinces on Italian annexation
112. Removed all kill random leader commands from The Great Purge event
113. Changed start year of many events and decisions to from 1936 to 1933
114. Change end date of events of french surrender from 1950 to 1963
115. Claim Bessarabia decision can be taken only 305 days after Molotov-Ribbentrop Pact, as historical

25. Tweaked German invasion AI.
26. Reduced GER AI recklessness.
27. Tweaks to U02 AI.
28. Added TPs production lines to JAP, ENG, USA.
29. ReichKommissariats now defend their own borders.
30. Japanese AI adapted to fight against U05 (Dutch East Indies) instead of HOL.
31. UK will no longer invade North Germany in 1939.
32. After Munich, Belgium places its army in "reinforced peacetime stance", expanding it by 7 more divisions.
33. Improved ENG AI home defense.
34. Added 0.05 GDE to German AI.
35. Updated Italian AI research priorities.
36. Many changes to both China and Japan AIs behavior for better simulation of the war.
37. Tweaked English espionage AI against USSR.
38. Fixed wrong garrison triggers used in several German AI events.
39. Tweaked USA invasion AI events.
40. Tweaked AI files on land locked nation to ignore naval techs.
41. Fixed many typos and errors in AI files.
42. Tweaked MAN reinforce and exp. forces ratios in 1936 scenario.
43. Set Italy to be more aggressive against Albania.
44. Set USA AI to focus more on Marines and related techs.
45. Tweaked Jordan AI to be less aggressive against Israel.
46. Improved British invasion AI in 1914 scenario.
47. Added Exeter province to ENG AI garrison priorities.
48. Set USA AI to release Indonesia.
49. German AI tweaked to Barbarossa in late spring-early summer.
50. Increased Italian AI max production percentage in all scenarios.
51. Tweaked German AI to defend better beaches in Western Europe.
52. Fixed issue with U08 (German Empire) declaring war on Switzerland or Russia after the defeat in WW I

32. Added custom upgrade paths to all land and some air unit types
33. Adjusted build times of Light Armor brigade to be in-line with Medium Armor brigade
34. Added no_fuel_combat_mod modifier to armored units
35. Increased attack and speed on Air Cavalry
36. Disabled MP, L-Arm and AC brigades for militia units
37. Reduced Garrison supply consumption
38. Enabled up to 2 brigades to be attached to Infantry and Garrison units
39. Boosted Marine units combat modifiers
40. Revised stats of transport ships
41. Revised stats of Heavy submarines - up to 3 attachments, enabled Torpedoes
42. Slightly increased firing range of all missile ships
43. Set CAG and Floating planes as detachable naval brigades.
44. Reduced desert move and defense penalties for 1939, 1942 and 1946 Cavalry models

0. Fixed inconsistencies between land doctrines and construction techs with regards to land fort production
11. Added bonus to cags for torpedo techs
12. Tweaked speed bonuses to HQ units from doctrines
13. Added 2 escort carrier models to the light carrier line
14. Fixed issues in Nuclear Carrier tech
15. Changed techs to reduce nuke production rate
16. Fixed combat modifiers given wrongly to CAG brigades instead to CV units in 3 naval doctrines

3. Added 1 VP in Wuhan (1317) and 1 VP in Changsha (1308)
4. Various fixes to country colors
5. Removed river connection between Szekesfehervar (278) and Szeged (280)
6. Adjusted Finnish industry
7. Added a VP in Dutch Guyana to avoid Germany annexing HOL in Europe in 1940
8. Added 10 unused ids for off-map countries
9. Fixed several wrong provinces connections
10. Fixed several wrong province coordinates (and distances)
11. Fixed position of harbor and airport on Attu Island province
12. Fixed some wrong province names

6. Added DDR propaganda picture
7. Added new buttons
8. Added over 200 missing leader pictures for EST, LAT, FIN, IRE, SWE, U08, EUS, CAN, ENG, FRA and ITA
9. Added new bg_auto_trade.bmp
10. Added new top bar graphic
11. Fixed visual issues with some flags
12. Replaced invalid or low quality minister, leader and tech team pictures with better
13. Added missing unit pictures
14. Updated production status plates
15. Fixed issues with some event pictures
16. Changed propaganda pictures for CHC and CHI

28. Tweaked Ground Support and Ground Attack missions ORG/STR damage ratios
29. Fixed map position on new game start as Finland
30. Removed duplicated leaders in Imperial Germany (U08), fixed errors
31. Added Medicine trait to some CZE, HUN, ROM, U09, U03, FRA and SOV tech teams
32. Fixed invalid traits to some Russian leaders
33. Fixed wrong provinces for countries (USSR, Arabia, Turkey etc.) in revolt.txt
34. Improved some country specific unit model names.
35. Added all vanilla scenario files to Darkest Hour Light to resolve issues in MP games.
36. Reduced Hindenburg's leader skill to 2
37. Reduced Grigory Kulik's leader skill to 2 and added Old Guard trait
38. Increased skill and added new traits to some Soviet tech teams.
39. Changed end dates of WW I leaders from 1935 to 1932.
40. Added new traits to some Brazilian tech teams
41. Removed duplicated leaders (USA)
42. Fixed many typos and errors in leader, minister and TT files
43. Added new ministers and tech teams to Brasilia
44. Added 1 IC to Damascus province
45. Fixed invalid Roman numbering in some army names
46. Revised Soviet and Russian unit names
47. Added energy/metal/rares production bonuses to all minister traits that change IC
48. Fixed issues with Finnish tech teams (invalid names and pictures)
49. Added resource production bonus similar to the IC bonus for Central Planning and Mobilization policy sliders
50. Reduced "Speer" minister personality foreign IC bonus from 30 to 10 percents
51. Revised and improved German Empire ministers
52. Revised and improved British Raj ministers
53. Revised and improved Chilean ministers
54. Added naval tech teams to Chile
55. Revised and improved tech teams for A-H
56. Revised and improved ministers, leaders, tech teams and unit names for Euskadi
57. Changed start years of many countries from 1936 to 1933
58. Add new tech team to USA (American Medical Assn)


Wahrscheinlich habe ich das eine oder andere vergessen aber soweit sind das die größten Änderungen zum Beta 2 Patch

Benutzeravatar
Ardrianer
Tribunus Laticlavius
Tribunus Laticlavius
Beiträge: 6035
Registriert: 22. November 2010 14:19
Wohnort: Sachsen
:
Teilnahme an einem Contest Modder Gewinner Userwahl

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02

Beitragvon Ardrianer » 11. November 2011 22:53

ok, also wurde nicht nur die exe geändert, sondern eine Menge weiterer Dateien. na zum Glück hab ich bisher noch nicht all zu viel an den Daten geändert, sonst würde ich bei dem Anpassen wieder die Lust verlieren ^^
Bild
Brothers of War Clan - Der Clan mit dem Möp
Aktiv auf Twitter und Bluesky.

LotosCepheus
Librarius
Librarius
Beiträge: 140
Registriert: 5. Dezember 2010 22:09
Wohnort: Deutschland

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02

Beitragvon LotosCepheus » 16. November 2011 17:32

Könnte mir jemand helfen?
Woran könnte es liegen dass das 33er Szenario abstürzt, sobald ich die Entscheidung "Danzig oder Krieg" auswählen kann?

Grüße :)
Lady Brown

So beautiful and so damn rare

Benutzeravatar
Ardrianer
Tribunus Laticlavius
Tribunus Laticlavius
Beiträge: 6035
Registriert: 22. November 2010 14:19
Wohnort: Sachsen
:
Teilnahme an einem Contest Modder Gewinner Userwahl

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02

Beitragvon Ardrianer » 16. November 2011 18:11

ist irgendein Syntax Fehler in der Deutschen Übersetzung. da wurde noch kein Hotfix für hochgeladen. helfen könntest du dir dabei, indem du kurz auf die englische Version switch, das Event auslöst und dann ein paar Tage später wieder die deutsche Version auslöst
Bild
Brothers of War Clan - Der Clan mit dem Möp
Aktiv auf Twitter und Bluesky.

Benutzeravatar
Inner Circle
Princeps Prior
Princeps Prior
Beiträge: 1920
Registriert: 8. November 2010 21:51
Wohnort: In der nähe von Kiel
:
Teilnahme an einem Contest Modder
Kontaktdaten:

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02

Beitragvon Inner Circle » 16. November 2011 18:15

Ein Hotfix ist im ersten Post beigefügt :)

LotosCepheus
Librarius
Librarius
Beiträge: 140
Registriert: 5. Dezember 2010 22:09
Wohnort: Deutschland

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02

Beitragvon LotosCepheus » 16. November 2011 23:25

Jetzt läuft wieder alles Reibungslos :strategie_zone_11:

Vielen Dank an euch beide :strategie_zone_22:
Lady Brown

So beautiful and so damn rare

Manstein1
Tiro
Tiro
Beiträge: 7
Registriert: 14. Juli 2012 18:55

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02

Beitragvon Manstein1 » 14. Juli 2012 19:12

Hallo,

ich habe Darkest Hour neu installiert.
Reicht es, wenn ich den Patch 1.02 installiere oder muss der vorherige auch installiert werden.
Wann kann man mit Patch 1.03 rechnen, der u.a. dieses schon hier geschilderte Problem, Zitat-" ist irgendein Syntax Fehler in der Deutschen Übersetzung. da wurde noch kein Hotfix für hochgeladen. helfen könntest du dir dabei, indem du kurz auf die englische Version switch, das Event auslöst und dann ein paar Tage später wieder die deutsche Version auslöst" . MfG

Benutzeravatar
Ardrianer
Tribunus Laticlavius
Tribunus Laticlavius
Beiträge: 6035
Registriert: 22. November 2010 14:19
Wohnort: Sachsen
:
Teilnahme an einem Contest Modder Gewinner Userwahl

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02

Beitragvon Ardrianer » 14. Juli 2012 19:39

Manstein1 hat geschrieben:Hallo,

ich habe Darkest Hour neu installiert.
Reicht es, wenn ich den Patch 1.02 installiere oder muss der vorherige auch installiert werden.
Wann kann man mit Patch 1.03 rechnen, der u.a. dieses schon hier geschilderte Problem, Zitat-" ist irgendein Syntax Fehler in der Deutschen Übersetzung. da wurde noch kein Hotfix für hochgeladen. helfen könntest du dir dabei, indem du kurz auf die englische Version switch, das Event auslöst und dann ein paar Tage später wieder die deutsche Version auslöst" . MfG


es reicht, wenn du 1.02 installierst. alle vorherigen Änderungen sind darin enthalten
1.03 soll im August/September heraus kommen. genaueres wissen nur die Entwickler selber. vor dem endgültigen Release soll es aber noch eine Open-Beta geben, wenn ich das richtig in Erinnerung hab
Bild
Brothers of War Clan - Der Clan mit dem Möp
Aktiv auf Twitter und Bluesky.

Manstein1
Tiro
Tiro
Beiträge: 7
Registriert: 14. Juli 2012 18:55

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02

Beitragvon Manstein1 » 15. Juli 2012 11:10

Ardrianer hat geschrieben:
Manstein1 hat geschrieben:Hallo,

ich habe Darkest Hour neu installiert.
Reicht es, wenn ich den Patch 1.02 installiere oder muss der vorherige auch installiert werden.
Wann kann man mit Patch 1.03 rechnen, der u.a. dieses schon hier geschilderte Problem, Zitat-" ist irgendein Syntax Fehler in der Deutschen Übersetzung. da wurde noch kein Hotfix für hochgeladen. helfen könntest du dir dabei, indem du kurz auf die englische Version switch, das Event auslöst und dann ein paar Tage später wieder die deutsche Version auslöst" . MfG


es reicht, wenn du 1.02 installierst. alle vorherigen Änderungen sind darin enthalten
1.03 soll im August/September heraus kommen. genaueres wissen nur die Entwickler selber. vor dem endgültigen Release soll es aber noch eine Open-Beta geben, wenn ich das richtig in Erinnerung hab



Danke für die schnelle Antwort.
Ist nach "Arsenal of Democracy" und "Darkest Hour" ein weiterer Teil der HoI II Reihe geplant bzw. gibt es dazu ein paar Infos?
Ich habe auch irgendwo gelesen, das es ähnlich wie Europa Universalis III -Chronicles- etwas zu Victoria II geben soll?

MfG

Benutzeravatar
Ardrianer
Tribunus Laticlavius
Tribunus Laticlavius
Beiträge: 6035
Registriert: 22. November 2010 14:19
Wohnort: Sachsen
:
Teilnahme an einem Contest Modder Gewinner Userwahl

Re: [Darkest Hour] Patch 1.02

Beitragvon Ardrianer » 15. Juli 2012 14:42

Manstein1 hat geschrieben:Ist nach "Arsenal of Democracy" und "Darkest Hour" ein weiterer Teil der HoI II Reihe geplant bzw. gibt es dazu ein paar Infos?

mir ist nichts bekannt, dass es ein weiteres Spiel in der HoI 2 Reihe geben soll

Manstein1 hat geschrieben:Ich habe auch irgendwo gelesen, das es ähnlich wie Europa Universalis III -Chronicles- etwas zu Victoria II geben soll?

mir ist nichts bekannt, aber vielleicht weiß da jemand anderes mehr
Bild
Brothers of War Clan - Der Clan mit dem Möp
Aktiv auf Twitter und Bluesky.