Fishing
Changes to fishing mechanics. Items other than Fish can be obtained by fishing.
There are three different categories.
Fish: 4 items total, including Raw Fish, Raw Salmon, Clownfish, and Pufferfish.
Treasure: 7 items total, including enchanted fishing rods, enchanted bow, enchanted books, name tags, tripwire hook, lilypads, and saddles.
Junk: 11 items total, including damaged fishing rods, Water Bottles, rotten flesh, string, leather, bowl, sticks, boots or damaged boots.
New enchantments for Fishing Rods that can change your luck when fishing.
- Lure - reduces wait time to catch an item.
- Luck of the Sea - increases chance of getting treasure and decreases chance of getting junk.
Kurz: Man wird eine ganze Reihe von Items finden können, die wohl wandernde Dorfbewohner zurückgelassen haben. Das wäre zumindest eine passende Erklärung.
Zusätzlich bieten die unterschiedlichen Fischarten etwas mehr Komplexität, auch im Bereich der Alchemie:
- Pufferfish
Restores 0,5 Hunger
If eaten, you will be given Poison IV for 1 minute, Hunger III and Nausea II for 15 seconds.
Used to brew a water breathing potion- Salmon
Can be cooked and eaten
Uncooked: Restores 1 Hunger
Cooked: Restores 2 Hunger- Clownfish
Usage still unknown besides being eaten
Restores 0,5 Hunger
Die Unterwasser-Atmung ist ein netter Effekt, auch wenn man dafür eigentlich kaum Anwendungsbereiche hat. Vll. beim Bau einer Unterwasser-Anlage oder beim Ausbessern eines vollgelaufenen Minenschachts.