[Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Probleme, Bugs & Patches zum Spiel

Moderator: Moderatoren

Benutzeravatar
nordstern
Aedilis
Aedilis
Beiträge: 12624
Registriert: 6. Dezember 2010 01:28
:
Teilnahme an einem Contest

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon nordstern » 27. Juli 2015 02:02

heute drauf aufmerksam gemacht worden... gerade mal angeschaut und schon einen Kritikpunkt am ersten Satz:
Texture quality is now based on the available memory on the machine instead of the graphics settings selected

Bedeutet übersetzt:
Die Texturqualität ist nun vom verfügbaren Ram (memory=Speicher, ergibt aber keinen Sinn... ggf kein Ram sondern Graka-Speicher, würde mehr Sinn machen) des PCs abhängig und nicht mehr von den vorgegebenen Grafikeigenschaften.
Bedeutet im Klartext: Es interessiert Rome2 n feuchten Dreck was du einstellst für Einstellungen... es nimmt die Werte die du theoretisch haben dürftest. Ich mag diese Bevormundung nicht. Als Rome2 released wurde hat es mir was von mittleren Einstellungen erzählt da ich "nur" 2Gb Graka-Ram habe. Tatsächlich konnte ich das Spiel jedoch IMMER selbst mit Mods welche die Einheitenzahl mehr als verdoppelt haben, bei maximalen Einstellungen flüssig mit meherern Armeen zocken. Rome2 auf mittleren Details ist schlichtweg optischer Mist. Da sieht Medieval2 noch besser aus. Selbst meine alte Grafikkarte mit 1Gb-Ram war in der Lage Rome2 flüssig ohne Probleme bei max. Details darzustellen mit Abstrichen bei Gras und Schatten. Ich hoffe das ist nicht ihr erst und nur unglücklich ausgedrückt... würde bei mir bedeuten das Rome2 nicht gepatched wird.
Es gab ja schon solche Ansätze... die wurden aber alle von Moddern oder von CA selbst nach kurzer Zeit rausgefixed, da es nicht wirklich richtig funktionierte. Wer zu blöd ist die Grafikeinstellungen selbst zu ändern gehört nicht an einen PC.. sry... aber jeder Ü15-Jährige kann das. Deswegen nutze ich auch das Nvidea-Experiance-Center nicht... ich lass mich nicht bevormunden.

Ansonsten liest sich das nach einem Patch der Ungereimtheiten gerade biegt die Mods schon längst getan haben (barbarische statt griechische Schiffe für Massilia, etc). Zudem sind die Fraktionsbonus extremer geworden und ich finde zu stark. So bekommt Rom +2 Rekrutierungsslots, Cornelier -50% Kosten auf Söldner, Sparta +3 Erfahrung für Speereinheiten und der Gipfel: Syrakuse einen 20% Forschungsbonus. Dadurch gibt es mehr Differenzierung, aber die Boni sind sehr, sehr heftig geworden. Ansonsten gibt es nur Änderungen bei Mac-PCs.
Ich bin Legastheniker. Wer also Rechtschreibfehler oder unklare Formulierungen findet, soll bitte versuchen die Grundaussage zu verstehen oder darf sie gerne behalten :)

Danke für euer Verständnis.

Benutzeravatar
Jaegerfeld
Tribunus Angusticlavius
Tribunus Angusticlavius
Beiträge: 3571
Registriert: 10. November 2010 21:15
Wohnort: AudiCity
:
Pfeiler der Community Gewinner Userwahl

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon Jaegerfeld » 27. Juli 2015 19:44

Tipp1 : Englisch lernen
Tipp2 : Versuchen die Aussage von Sätzen zu verstehen, bevor man wilde Behauptungen aufstellt
Tipp3: Keine Textwüsten
Tipp4: Deutsche Sätze schreiben.
Tipp5: Solche, seltendämliche, Postings vermeiden.
„Ich schätze mal, das kann jeder Online-Community passieren. Irgendwann stellen die höflichen und vernünftigen Leute fest, dass sie sich in dieser Gruppe nicht mehr aufhalten wollen. Also verschwinden die. Und diejenigen die übrig bleiben, erfahren nur noch die Leute die genau so wie sie drauf sind.“

=== David Gaider, Bioware ===

Benutzeravatar
nordstern
Aedilis
Aedilis
Beiträge: 12624
Registriert: 6. Dezember 2010 01:28
:
Teilnahme an einem Contest

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon nordstern » 28. Juli 2015 12:00

Musst du so selten dämliche Antworten posten?

Der Post von dir hat keinerlei sinn außer mich anzugehen. Du fühlst dich nicht mal genötigt das richtig zu stellen sondern beleidigst einfach nur. Was soll der Quatsch?

Dann übersetz du mir mal den Auszug wenn du es soviel besser weißt. Wenn du mein Missverständnis wenigstens korrigiert hättest... aber der Beitrag ist nicht deine Glanzstunde oder?
Ich bin Legastheniker. Wer also Rechtschreibfehler oder unklare Formulierungen findet, soll bitte versuchen die Grundaussage zu verstehen oder darf sie gerne behalten :)

Danke für euer Verständnis.

Benutzeravatar
Ischozar
Praefectus Castrorum
Praefectus  Castrorum
Beiträge: 5519
Registriert: 5. Dezember 2010 20:47
Wohnort: Bremen
:
User des Monats Spender

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon Ischozar » 28. Juli 2015 16:00

Ansonsten liest sich das nach einem Patch der Ungereimtheiten gerade biegt die Mods schon längst getan haben


Ich versteh schon, dass das für "Uns" hier olle Kamelle sind. Aber wir bzw. die Leute die Mods nutzen, sind nun mal ein geringer Prozentanteil. Von daher ist der Patch eine gute Verbesserung und vor allem nötiger Support. Vor allem widerspricht er den Leuten, die gesagt haben dass CA das Spiel verweisen lassen würde. 1.7 GB Patch spricht ja wohl stark dagegen...

Zu den PC Sachen kann ich nichts sagen, da kenn ich mich nicht aus. Aber aus der Erfahrung hier in der SZ, lässt sich wohl sagen, dass Jagerfeld nicht ohne Grund kritisiert.
"Keine Experimente an Spezies die fähig zur Integralrechnung sind. Einfache Regel. Habe sie nie gebrochen." - Dr. Mordin Solus, Genetiker & ehem. Mitglied der STG

Benutzeravatar
Fridericus Secundus
Primus Pilus
Primus Pilus
Beiträge: 2352
Registriert: 10. Dezember 2010 23:58
Wohnort: Herzogtum Bayern-München
:
Teilnahme an einem Contest Modder Spender

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon Fridericus Secundus » 28. Juli 2015 16:34

Wüsti hat geschrieben:Nee, musst du nicht. Ich habe mir die neuen Daten angesehen und keine Unterscheide in Dateistruktur/Aufbau erkennen können. Also die 1.5 GB wieder deinstalliert, die aktuelle Version Rome II mit 1.7 GB download wiederhergestellt. Dann nochmal den Patch für 1.5 GB gezogen. Nun laufen auch die Mods wieder. Wie ich dann vermutete, war ein fehlerhafter Patchdownload Schuld. Nach insgesamt 4,7 GB Downloads alles Schick. Zum Glück habe ich eine Leitung, die mir bei Steam 5,3 MB/s erlaubt.

Leider schon, da meine Mod in die Einheitenwerte eingreift. Sobald ein Table durch den Patch betroffen ist, der auch von mir modfiziert wurde (was sehr wahrscheinlich ist), muss alles neu gmacht werden, weil das SPiel sonst crasht undoderdas Balancing betroffen ist.

@Nordstern/Jägerfeld: Leute, ganz ruhig. Da ist viel diskutabel in Nordsterns Post, aber kein Grund zur Hektik. Die 20% Forschungsbonus für Syrakus sind allerdings echt ruinös fürs Balancing. Syrakus war sowieso schon VIEL zu stark, v.a. gegenüber Karthago (das von denen immer platt gemacht wurde); jetzt verschärft sich das noch zusätzlich. Gibt wieder ne Menge Modarbeit.
Ich bin Historiker. Da geht man immer mit ganz niedrigen Erwartungen an die Menschen ran.
-- Don Alphonso

Benutzeravatar
Avarice1987
Praefectus Fabrum
Praefectus Fabrum
Beiträge: 4017
Registriert: 5. Dezember 2010 21:22
Wohnort: Stockach

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon Avarice1987 » 29. Juli 2015 14:20

Stimmt, Syrakus erobert immer ganz Sizilien.
Wer möchte mal eine Runde gegen mich spielen?

Company of Heroes ( 1 mit allen add ons), ETW, NTW, Rome 2, FEAR 3.

Schreibt mich an auf Steam.

markuselsner1987

Benutzeravatar
Fridericus Secundus
Primus Pilus
Primus Pilus
Beiträge: 2352
Registriert: 10. Dezember 2010 23:58
Wohnort: Herzogtum Bayern-München
:
Teilnahme an einem Contest Modder Spender

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon Fridericus Secundus » 29. Juli 2015 14:38

@Avarice: genau, und dann (zumindest bei mir) immer noch Karthago und fast ganz Libyen hinterher. Die haben halt von Beginn an diese saustarken Hopliten, denen die Karthager erstmal nur Billigsöldner entgegensetzen können. Zumindest baut die KI nur diese Libyschen Hopliten und Plänkler, die genau gar nix reißen. :strategie_zone_48:
Ich bin Historiker. Da geht man immer mit ganz niedrigen Erwartungen an die Menschen ran.
-- Don Alphonso

Benutzeravatar
Avarice1987
Praefectus Fabrum
Praefectus Fabrum
Beiträge: 4017
Registriert: 5. Dezember 2010 21:22
Wohnort: Stockach

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon Avarice1987 » 29. Juli 2015 15:27

Sie werden aber meist immer zurückgedrängt. Es hängt davon ab, ob ich als Rom die Stunde nutze und karthago um Sardinien und Korsika erleichtere, somit weiter schwäche!
Wer möchte mal eine Runde gegen mich spielen?

Company of Heroes ( 1 mit allen add ons), ETW, NTW, Rome 2, FEAR 3.

Schreibt mich an auf Steam.

markuselsner1987

Benutzeravatar
Killah
Librarius
Librarius
Beiträge: 110
Registriert: 6. Dezember 2010 09:44
Wohnort: Duringfeld

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon Killah » 29. Juli 2015 15:44

Habe gestern mit Neu-Karthago gespielt (all factions) und prompt hat Karthago eine Front weniger, vernichtet Syracuse und nimmt ganz Italien bis auf Rom selber ein. Top! Allerdings kommen jetzt die Garamanten und bedrohen das Hinterland. Da werde ich etwas Schützenhilfe leisten. lol
Wenn der Feind in Reichweite ist, bist Du es auch.

Benutzeravatar
Wüstenkrieger
Administrator
Administrator
Beiträge: 23281
Registriert: 1. November 2010 21:41
Wohnort: Berlin
:
Modder Team-SZ Gründer/Eigentümer der SZ Gewinner Tippspiel
Kontaktdaten:

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon Wüstenkrieger » 1. August 2015 19:07

Ein sehr gutes Positiv ist, dass wenn man nunmehr in einer Provinz eine Schmiede hat, man global seine Truppen aufrüsten kann. :) Das nervige hin- und hergeschicke fällt aus.
Bild
Forenregeln.....Lieber einen Tag lang gekämpft wie ein Löwe, als 100 Jahre gelebt wie ein Schaf...

Benutzeravatar
Avarice1987
Praefectus Fabrum
Praefectus Fabrum
Beiträge: 4017
Registriert: 5. Dezember 2010 21:22
Wohnort: Stockach

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon Avarice1987 » 16. August 2015 14:39

Ich vermute ja mal, dass es der Finale Patch sein könnte, weil er ist immer noch in der Beta Phase, gestern gabs ein kleines Update.

Es wäre natürlich nett, wenn Matty mal etwas dazu sagen könnte!
Wer möchte mal eine Runde gegen mich spielen?

Company of Heroes ( 1 mit allen add ons), ETW, NTW, Rome 2, FEAR 3.

Schreibt mich an auf Steam.

markuselsner1987

Benutzeravatar
Avarice1987
Praefectus Fabrum
Praefectus Fabrum
Beiträge: 4017
Registriert: 5. Dezember 2010 21:22
Wohnort: Stockach

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon Avarice1987 » 20. August 2015 19:23

Also, Jungs und Mädels, Damen und Herren......

Patch 17 scheint seit heute Offiziel zu sein.


Total War: ROME II - Emperor Edition – Patch 17
Technical and Performance Issues

Audio mods will need to be updated from Patch 17 forward, to support Wwise v2014.1.3 a guide and example can be found here: http://wiki.totalwar.com/w/Wwise_-_Audio_Modding
Texture quality is now based on the available memory on the machine instead of the graphics settings selected
Improved the games automatic detection of graphics settings based on Mac hardware
Increased the default screen resolution aspect ratio from 4:3 to 16:9 on Mac
Optimised campaign memory usage in the Mac App Store version of the game, by loading less campaign character / general models into campaigns where they are not needed
Fixed a bug where preferences including campaign difficulty were not being saved correctly in the Mac App Store version of the game
The difficulty slider on the faction selection screen will now set the difficulty correctly in the Mac App Store version of the game
Fixed some unintentional motion blur while looking at the sky in battles on Mac
Fixed a crash when changing the Unlimited Video Memory option while in battle on Mac
Fixed a bug where the game would not launch in windowed mode, and stalled before the legal screen on certain iMacs
Fixed erroneous unit banner shadows on Mac during battle, which looked like black crosses, and could fill the screen when zoomed in
Improved Heat Haze effects in battle when distortion effects are enabled in Mac versions.

Buildings

Tier III and IV Toutatis temples now give correct +4 bonus to Celtic cultural influence
Fix for multiple issues where some effects for buildings were better when damaged
Changed the building cost reduction bonus for the Marble Chain to be restricted to the province only, and made Happiness Bonus global to prevent the player from make money from constructing buildings.

Campaign

Corrected sub-culture of Colchian civil war faction
Dahae are now set to the correct military group in the Imperator Augustus campaign
Added hidden agent security bonuses in cities for Black Sea factions
Added missing faction mercenaries for Arevaci and Lusitani
Swapped Formidable Swordsmen army tradition for the Ardiaei to Formidable Spearmen, and Light Cavalry Masters for Cavalry Masters
The Dignitary Civil Administration skill now works correctly
Added Sarmatian Royal Lancers as a general’s unit option for the Roxolani
Increased chance of subjects, incidents, dilemmas, and missions occurring

Units

Mercenary Horse Skirmishers cost changed to 390 to match non-mercenary version of the unit
Corrected shield type for Bactrian Hillmen
Auxiliary and Mercenary Parthian Horse Archers given correct weapon to match missile damage of non-mercenary version
Illyrian Thureos Spears changed to match the 360 mentioned in previous patch notes
Weight of Legionary Cavalry is consistent across all variants of that unit and cost adjusted to 620 to match Imperator Augustus version of unit
Auxiliary and Mercenary Bactrian Light Horse changed from light to medium to match regular version of the unit
Removed unit caps from elite naval units
Fix for some units not being hooked up to the correct unit sets which prevented them from getting various bonuses (Illyrian Noble Hoplites not getting spearmen related bonuses for example)
Fix for some units being put into incorrect unit sets which prevented them from getting various bonuses (Illyrian Noble Hoplites not getting spearmen related bonuses for example)
Added Hoplite Wall ability to Auxiliary Greek Hoplites to match the regular version of the unit
Added precusor javelins to Mercenary Spear Band to match the regular version of the unit
Corrected inconsistencies between different versions of Cappadocian Cavalry
Gorgo's Skirmishers rapid volley ability swapped for quick reload
The following units displayed weight now matches the weight of the entity used by the unit:
Bactrian Light Horse (light)
Ambushers (light)
Briton Scout Riders (light)
Libyan Peltasts (medium)
Late Libyan Hoplites (medium)
Axe Warriors (medium)
Celtic Warriors (light)
Galatian Spears (medium)
Gallic Hunters (very light)
Gallo-Thracian Infantry (medium)
Levy Freemen (light)
Naked Spears (light)
Naked Swords (light)
Naked Warriors (light)
Spear Warriors (medium)
Tribal Warriors (very heavy)
Veteran Spears (very heavy)
Armoured Spears (heavy)
Heavy Bowmen (light)
Heavy Skirmishers (light)
Heavy Spears (medium)
Dacian Skirmishers (light)
Horse Skirmishers (very light)
Noble Horse Archers (very heavy)
Elite Persian Archers (very light)
Pontic Swordsmen (heavy)
Nubian Spears (light)
Egyptian Pikemen (medium)
Bloodsworn (light)
Club Levy (light)
Hex-Bearers (light)
Horse Runners (very light)
Night Hunters (light)
Round Shield Swordsmen (light)
Spear Brothers (light)
Spear Levy (light)
Spear Wall (light)
Spearwomen (light)
Sword Masters (medium)
Wodanaz Spears (light)
Germanic Youths (very light)
Agrianian Axemen (medium)
Cimmerian Heavy Archers (light)
Levy Thureos Spears (light)
Light Hoplites (light)
Light Peltasts (very light)
Massilian Cavalry (medium)
Militia Hoplites (very heavy)
Periokoi Hoplites (very heavy)
Picked Peltasts (light)
Royal Peltasts (heavy)
Scythian Hoplites (heavy)
Spartan Hoplites (super heavy)
Spartan Pikemen (super heavy)
Spartan Youths (medium)
Lusitani Guerillas (medium)
Lusitani Spearmen (medium)
Painted Warriors (medium)
Scutarii Spearmen (medium)
Scutarii (medium)
Illyrian Thureos Spears (light)
Mercenary Leopard Warriors (light)
Mercenary Kushite Shieldwomen (light)
Mercenary Numidian Noble Cavalry (medium)
Mercenary Parthian Horse Archers (light)
Eagle Cohort (heavy)
First Cohort (heavy)
Gladiatricies (light)
Spear Gladiatricies (light)
Hastati (medium)
Steppe Spearmen (light)
Saka Cataphract Horse Archers (very heavy)
Thracian Peltasts (light)

Recruitment/Custom Battles

Colchian Nobles now recruitable from tier IV barracks
Scythian Hoplites recruitable from tier III barracks
Axe Warriors recruitable from tier III barracks for Massilia
Fix for Cimmeria not being able to recruit Penteres naval units
Fix for Painted Ones and Naked Warriors not being recruitable from tier III proving grounds
Fix for Raiding Horsemen not being recruitable from tier IV horse recruitment buildings
Rhodos can now recruit Rhodian Slingers in the campaign
Removed Scorpion units from custom battles, Tylis given correct Dacian Cheiroballista
Swapped Germanic ships in Massilia custom battle roster for correct Greek ships
Swapped some Peltast ships to correct Milita Hoplite ones for Athens and *Syracuse in custom battles, also made them recruitable in campaign
Added in Bactrian Hillmen ship to Baktria for custom battles
Seleucid Eastern Spearmen added to Seleucid custom battle roster
Added missing ships to tier III and IV military ports for Armenia
Fix for Axemen for Colchis not being recruitable from tier III barracks
Thracian Peltasts changed to be recruitable from all Artisan buildings
Corrected naval units available for Parthia in custom battles
Changed Thracian Warriors to be available from tier II bronze buildings and up
Greek Slingers removed from Seleucid roster leaving them with Eastern Slingers
Raiding Hemolia added to Colchis custom battle roster Eastern Spearmen *Firepot Dieres removed from Colchis roster as they have Peltast Fireport Dieres as well
Added in Polybolos for Egypt in custom battles
Fix for some factions in custom battle not being able to use Cheiroballista or Polybolos in siege defences

Garrisons

Fix for Odrysian Kingdom, Nervii, Arevaci, Tylis, Galatia, Suebi and Ardiaei losing garrison units when upgrading to tier III horse recruitment building
Fix for Nervii having no garrisons for tier III and IV bronze buildings
Fix for missing naval garrison units for Cimmeria
Fix for missing garrison units from tier III and IV light barracks for Cimmeria
Removed Thorax Hoplites from garrisons to fix issue where Athens and Sparta were gaining an extra unit in their garrisons
Fix for Tylis losing garrison units when upgrading from tier II to tier III Bronzeworker
Added Spartan Pikemen as an elite unit for Spartan garrisons
Added Tribal Garrison unit to Odrysian Kingdom garrisons
Fix for Getae garrisons decreasing in size when certain unit upgrades were researched
Added Sword Followers to Boii garrisons from tier III and IV bronze buildings
Fix for Colchis early barracks garrisons being stronger than other factions
Celtic Slingers replace Celtic Bowmen in garrisons
Added Kartli Axemen Tetreres to tier III and IV military port garrisons
Egyptian Slinger Trieres added to tier IV harbour garrison for Egypt
Greek Milita Hoplite Dieres added to tier II harbour garrisons for Athens, Macedon, Syracuse
Replaced Thracian Warriors with Thracian Peltasts in some garrisons
Persian Cavalry swapped for Eastern Horse Archers for some Armenian garrisons to prevent unit doubling
Armoured Horse Archers swapped for Parthian Horse Archers for some garrisons to prevent unit doubling
Fix for garrisons of tier III/IV infantry barracks for Armenia and Parthia being reversed
Median Cavalry removed from Seleucid infantry building garrisons
Persian Cavalry removed from infantry building garrisons
Swapped Iberian Skirmishers for Iberian Slingers in city/town garrisons
Added missing Steppe Axes Dieres, Tetreres and Hexeres to garrisons
Added Lusitani Noble Raider to level IV military port garrisons
Eastern Archers added to Media Atropatene roster to fix garrison issues
Added Dacian Spears to Odrysian Kingdom unit roster
Corrected Baktria multiculturalism bonus to be 8 rather than 4.

UI

Added a new theme selection option to the title screen.

Campaign

Reduced zone-of-control size for forces and cities from 5 to 3.5
Adjusted ruling political party influence boost granted by higher level Imperium to confer more of an effect; the text for these bonuses have been changed as well
All resource building chains now give a global bonus to all regions:
Amber: trade tariffs (faction)
Dyes: happiness (all provinces)
Grain: food (all regions)
Leather: manufacturing (all regions)
Iron: shield/armour/weapons upgrades (all provinces)
Horses: horse upgrades (all provinces)
Lead: sanitation (all provinces)
Marble: now provides a happiness bonus in all provinces
Timber: ship hull upgrades (all sea regions)
Silk: commerce (all regions)
Wine: happiness (all provinces)
Glass: research (faction)
Olives: agriculture (all regions)
Gold: mining (all provinces)

Cultural and Faction Trait updates

GRAND CAMPAIGN

Rome

Cultural Traits:
Legions: +2 recruitment slots in all provinces
Marching Orders: +15% movement distance for all armies

House of Julia
Barbarian Subduers: +20% melee attack during battles against Barbarian tribes
Romanisation: +4 to cultural conversion

House of Junia
Agrarian Wisdom: +30% wealth from agricultural buildings
Founding Fathers: Public order bonus (maximum of +4) from presence of Latin culture

House of Cornelia
Cultural Assimilation: -50% public order penalties due to presence of foreign cultures
All Will Serve: -50% upkeep cost for all auxiliary units

Carthage

Cultural Traits
Mercenary Armies: -25% mercenary upkeep costs
Phoenician Trade Heritage: +15% wealth from all commerce buildings

Barcid Dynasty
Pioneers: +15% movement range for all armies and fleets
Loyal Troops: +15% morale for all mercenary units

Hannonid Dynasty
Statesmen: Major diplomatic bonus with all factions
Administrators: +5% tax rate

Magonid Dynasty
Iron Fists: -50% resistance to foreign occupation
Phoenician Prowess: +3 experience ranks for ship recruits

Balkan Tribes

Cultural Traits
Mercenary Armies: +50% mercenary upkeep costs
Promise of Loot: -50% mercenary recruitment costs

Odrysian Kingdom
Looters: +100% income from sacking and raiding
Deadly Aim: +2 experience ranks for missile recruits

Getae
Fierce Independence: +20% melee attack in own or allied territory
Our Gods: Public order bonus (maximum of +8) from presence of Balkan culture

Ardiaei
Pirates: +250% income from raiding
Expert Seafarers: +2 recruitment slots in all ports

Tylis
Plunderers: +150% income from sacking
Live by the Sword: +2 experience ranks for infantry recruits

Gallic Tribes

Cultural Traits
Gallic Horsemanship: +20% melee attack for all cavalry
Warrior Society: +2 public order for every war

Boii
Migratory Urges: -75% to building conversion costs
Conquerors: +15% morale for all units during battles in foreign territory

Arverni
Gallic Craftsmanship: +20% wealth from all industrial buildings
Tribal Hegemonists: Moderate diplomatic bonus with all Barbarian tribes

Nervii
Ambushers: +50% chance of successfully launching an ambush
National Courage: +20% melee attack in own or allied territory

Galatia
Plunderers: +100% income from raiding and sacking
Gallo-Graeci: Moderate diplomatic bonus with all Hellenic factions

Successor Kingdoms

Cultural Traits
Successor Conflicts: Major diplomatic penalty with all Hellenic factions
Alexander's Legacy: -50% resistance to foreign occupation

Seleucid
Satrapies: Increased number of levy units available from satrapies
Royal Estates: +20% wealth from agricultural buildings

Egypt
Ptolemaic Enlightenment: +20% research rate
Nile Valley: +1 food in all regions

Macedon
Thessalian Pride: +20% charge bonus for all cavalry units
Barbarian Subduers: +20% melee attack during battles against Barbarian tribes

Baktria
Silk Road: +20% wealth from all commerce buildings
Multiculturalism: -100% public order penalties due to presence of foreign cultures

Greek States

Cultural Traits
Independence: +20% melee defence during battles in own or allied territory
Classical Heritage: +4 to cultural conversion

Massilia
Great Traders: +20% wealth from all commerce buildings
Local Dominance: Minor diplomatic bonus with all factions

Sparta
Helot Repression: -50% slave unhappiness
Spartiate Warriors: +3 experience ranks for Spartan infantry recruits

Athens
Cultural Centre: +20% wealth from culture
Naval Prowess: +3 experience ranks for Athenian ship recruits

Epirus
Village Confederation: +20% wealth from minor settlements
Guardians of Dodona: Public order bonus (maximum of +4) from presence of Hellenic culture

Syracuse
Archimede's Eureka: +20% research rate
Flowering Culture: +20% wealth from culture

Iberian Tribes

Cultural Traits
Scouts: Increased chance for all characters to discover hidden agents and armies
Warrior People: +4 public order from presence of an army in a province

Lusitani
Ambushers: +50% chance of successfully launching an ambush
Mighty Warriors: +2 experience for all infantry recruits

Arevaci
Horsemanship: -20% recruitment cost for all cavalry units
One People: Major diplomatic bonus with all Iberian factions

Nomadic Tribes

Cultural Traits
Horde: +3 recruitment slots in home province
Marauders: +50% income from raiding and sacking

Roxolani
Peregrine Conquerors: +20% melee attack during battles in foreign territory
Migrant Traders: +15% wealth from all commerce buildings

Massagetae
Pastoral Lifestyle: +40% wealth from livestock buildings
Tribal Ferocity: +15% morale in own or allied territory

Royal Scythia
Archery Masters: +25% ammunition for all units
Scythian Craftsmanship: +15% wealth from all industrial buildings

Eastern Empires

Cultural Traits
Great Marksmen: +25% ammunition for all units
Secret Police: Increased security against agents in all provinces

Parthia
Cavalry Masters: -25% recruitment cost for all cavalry units
Multiculturalism: -25% public order due to presence of foreign cultures

Armenia
Proud People: +20% morale for all units during battles in own territory
Bridge Builders: Minor diplomatic bonus with all Hellenistic and Eastern factions

Pontus
Shrewd Operators: -50% all agent action costs
Philhellenes: Moderate diplomatic bonus with all Hellenic factions

Black Sea Colonies

Cultural Traits
Rulers of Foreign Lands: -50% public order penalties due to presence of foreign cultures
Greek Hearts: +15% morale when fighting in own or allied territory

Pergamon
Great Builders: -25% building construction costs
Town Growth: +4 growth in all regions

Cimmeria
Bosporian Fertile Lands: +25% wealth from agricultural buildings
Nomadic Archers: +25% ammunition for all units

Colchis
Trade Crossroads: +15% wealth from all trade agreements
Golden Legacy: +2 Hellenic cultural influence in all provinces

Brittanic Tribes

Cultural Traits
Heroic Culture: +20% charge bonus in battles when attacking
Warrior Society: +2 public order for every war

Iceni
Pastoral Ways: +20% wealth from all agricultural buildings
Cultural Aspirations: Moderate diplomatic bonus with all non-barbarian tribes

Germanic Tribes

Cultural Traits
Terrors of the Night: Can always choose to fight night battles
Warrior Society: +2 public order for every war

Suebi
Tribal Conquerors: +20% melee attack during battles against Barbarian tribes
Marauders: +100% income from raiding and sacking


IMPERATOR AUGUSTUS CAMPAIGN

Romans

Cultural Traits
Legions: +2 recruitment slots in all provinces
One Ruler: All Roman factions share a major diplomatic penalty with all other Roman factions

Lepidus' Rome
Agrarian Wisdom: +30% wealth from agricultural buildings
Administrators: +5% tax rate

Octavian's Rome
Barbarian Subduers: +20% melee attack during battles against Barbarian tribes
Romanisation: +4 to cultural conversion

Antony's Rome
Cultural Assimilation: -50% public order penalties due to presence of foreign cultures
All Will Serve: -50% upkeep cost for all auxiliary units

Pompey's Rome
Expert Seafarers: +2 recruitment slots in all ports
Pioneers: +15% movement range for all armies and fleets

Eastern Empires

Cultural Traits
Great Marksmen: +25% ammunition for all units
Secret Police: Increased security against agents in all provinces

Parthia
Cavalry Masters: -25% recruitment cost for all cavalry units
Multiculturalism: -25% public order due to presence of foreign cultures

Armenia
Proud People: +20% morale for all units during battles in own territory
Bridge Builders: Minor diplomatic bonus with all Hellenistic and Eastern factions

Balkan Tribes

Cultural Traits
Mercenary Armies: +50% mercenary upkeep costs
Promise of Loot: -50% mercenary recruitment costs

Dacia
Fierce Independence: +20% melee attack in own or allied territory
Our Gods: Public order bonus (maximum of +8) from presence of Balkan culture

Successor Kingdoms

Cultural Traits
Greek Hearts: +15% morale when fighting in own or allied territory
Alexander's Legacy: -50% resistance to foreign occupation

Egypt
Ptolemaic Enlightenment: +20% research rate
Nile Valley: +1 food in all regions

Brittanic Tribes

Cultural Traits
Heroic Culture: +20% charge bonus in battles when attacking
Warrior Society: +2 public order for every war

Iceni
Pastoral Ways: +20% wealth from all agricultural buildings
Cultural Aspirations: Moderate diplomatic bonus with all non-barbarian tribes

Germanic Tribes

Cultural Traits
Terrors of the Night: Can always choose to fight night battles
Warrior Society: +2 public order for every war

Marcomanni
Tribal Conquerors: +20% melee attack during battles against Barbarian tribes
Marauders: +100% income from raiding and sacking


CAESAR IN GAUL CAMPAIGN

Roman

Cultural Traits
Legions: +2 recruitment slots in all provinces
Marching Orders: +15% movement distance for all armies

Rome
Paragons of Civilisation: +15% morale during battles in neutral or enemy territory
Romanisation: +2 to cultural conversion

Gallic Tribes

Cultural Traits
Gallic Horsemanship: +15% melee attack for all cavalry
Warrior Society: +2 public order for every war

Arverni
Gallic Hegemonists: Major diplomatic bonus with all Celtic tribes
Champions of Gaul: +15% melee attack during battles in own or allied territory

Nervii
Ambushers: +50% chance of successfully launching an ambush
Bravest of the Belgae: +15% morale during battles in own or allied territory

Germanic Tribes

Cultural Traits
Terrors of the Night: Can always choose to fight night battles
Warrior Society: +2 public order for every war

Suebi
Invaders from Germania: +20% melee attack during battles in neutral or enemy territory
Marauders: +100% income from raiding and sacking


HANNIBAL AT THE GATES CAMPAIGN

Carthaginians

Cultural Traits
Mercenary Armies: -25% mercenary upkeep costs
Trade Heritage: +15% wealth from all commerce buildings

Carthage
Strategic Effort: +15% movement range for all armies and fleets
The Great Enemy: Major diplomatic penalty with all Latin factions

Romans

Cultural Traits
Legions: +2 recruitment slots in all provinces
Marching Orders: +15% movement distance for all armies

Rome
Carthago Delenda Est: Major diplomatic penalty with all Punic factions
Agrarian Wisdom: +30% wealth from agricultural buildings

Greek States

Cultural Traits
Independence: +20% melee defence during battles in own or allied territory
Classical Heritage: +4 to cultural conversion

Syracuse
Archimede's Eureka: +20% research rate
Flowering Culture: +20% wealth from culture

Iberian Tribes

Cultural Traits
Scouts: Increased chance for all characters to discover hidden agents and armies
Warrior People: +4 public order from presence of an army in a province

Lusitani
Ambushers: +50% chance of successfully launching an ambush
Mighty Warriors: +2 experience for all infantry recruits


Arevaci
Horsemanship: -20% recruitment cost for all cavalry units
One People: Major diplomatic bonus with all Iberian factions


WRATH OF SPARTA

Greek States

Cultural Traits
Slaves: -85% reduction in unrest caused by slaves but also income generated by them
Slaves: 50% reduction in slave population decline

Athenai
Wooden Wall: +2 recruitment slots in all ports
Dreams of Empire: -10 happiness in all regions

Sparta
Helots: +100% wealth from slaves
Spartiate: +3 experience ranks for all Spartan units

Boiotian League
Rising Military: +15% morale for all units
Rival of Athens: Moderate diplomatic penalty with all Ionian factions

Korinthos
Love of Aphrodite: +4 growth in all regions
Maritime Heritage: +15% ship battle speed
Wer möchte mal eine Runde gegen mich spielen?

Company of Heroes ( 1 mit allen add ons), ETW, NTW, Rome 2, FEAR 3.

Schreibt mich an auf Steam.

markuselsner1987

vetto
Tiro
Tiro
Beiträge: 3
Registriert: 1. November 2011 11:08

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon vetto » 10. September 2015 00:42

hi hast du die neue Version schon drauf?

Benutzeravatar
Avarice1987
Praefectus Fabrum
Praefectus Fabrum
Beiträge: 4017
Registriert: 5. Dezember 2010 21:22
Wohnort: Stockach

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon Avarice1987 » 10. September 2015 07:16

Hallo, ja, habe ich.

Wie jeder andere mittlerweile wohl auch.

Ich finde es nur schade, dass matty das hir nicht angekündigt hat. Sind ja einige Änderungen drinnen. In meiner Aktuellen kampagne mit dem Divide et Impera Mod hat Syrakus mittlerweile alle 4 Karthagischen Gebiete in der Provinz Africa eingenommen. Den Booster für Syrakus merkt man. Ich selbst versuche gerade eine Neue Strategie mit den Römern. Festsetzen auf dem balkan, danach eine neue Front in Südspanien und dann mittels einer Zangenbewegung Germanien und Gallien erobern.
Wer möchte mal eine Runde gegen mich spielen?

Company of Heroes ( 1 mit allen add ons), ETW, NTW, Rome 2, FEAR 3.

Schreibt mich an auf Steam.

markuselsner1987

roberto89
Custos Armorum
Custos Armorum
Beiträge: 345
Registriert: 9. Januar 2011 17:59

Re: [Total War: Rome 2] Patch 17 Beta gestartet

Beitragvon roberto89 » 11. September 2015 17:02

Kann mal wer auf Deutsch bitte die wesentlichen Punkte des Patches zusammen fassen?
Gibt es eine bessere Ki jetzt ?