[Rome II - Mod - DeI] Version 1.2.2 veröffentlicht

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Avarice1987
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[Rome II - Mod - DeI] Version 1.2.2 veröffentlicht

Beitragvon Avarice1987 » 17. August 2017 06:56

Es wurde eine neue Version unseres geloiebten DeI Mods veröffentlicht.

Es gibt ein komplettes Overhaul für die Britischen Stämme in der Großen Kampgne. Die Averner wurden ebenfalls überarbeitet. Ebenfalls haben die Daker neue Einheiten bekommen, diese aber nur als Getai in der Großen Kampagne und für die Daker selbst in der Imperator Augustus Kampagne. Dazu gibt es für die Daker neue Reformen und somit auch neue Einheiten. Nötig hierzu sind minimum 100 Runden und 10 Schlachten gegen Rom, dies gilt für den Spieler. Bei der KI triggert die Reform nach 130 Runden.

Desweiteren gibt es die Schildwall Fähigkeit für einige barbarische Einheiten, der Schildall und Hopliten kämpfen nun besser gegen Piken Einheiten. Die Guerillia Taktik ist nun für mehrere Germanische Einheiten Verfügbar.
Die Numidier haben ebfalss ein Upate erhalten, Sie können nun Limitierte Legionäre ausbilden.

Das gleiche gilt für die Galatier, diese bekommen aber noch 2 Griechisch inspirierte Einheiten, jeweils eine nach der Thureos und eine nach der Thorax Reform.

Es gibt nun ein neues Feature bei DeI. Historische Charakter um mehr die Möglichkeit der Identifizierung mit der eigenen Familie zu geben. Diese Personen werden von Zeit zu Zeit der eigenemn Familie als Potentielle Generäle hinzugefügt, bei Rom und Karthago gibt es noch weitere Informationen bezüglich dieser Personen. Bei Fraktionen wo nicht viel zur Führungsschicht bekannt ist, gibt es dasselbe nur Ohne Historische Persönlichkeiten. Es gibt im Submod bereich eine Mod, um hier dieses Fieature an die Historischen Familien Roms und karthagos anzupassen. Es kommen extra Benachrichtigungen, wenn ein neuer Charakter erscheint.

Hier die Verlinkung zur Erklärung des Familienfeatures:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?755276

Dazu wurden das Ekonömische System und das Bevölkerungssystem weiter verfeinert. Ein Rückgang der Bevölkerung lässt einen spürbaren Einkommensverlust erkennen.

Die Seleukiden verfügen in dr Makedonischen Kriegs Kampagne nun über Elefanten.

Hier die Direktverlinkung zu der Vorstellung der Fraktions Updates:
Iceni
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?753617
Averni
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?753864
Die Galatier
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?754396
Getae und Dacier
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?754138
Die Numidier
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?754653




Hier die Direktverlinkung zum aktualisierten Mod:

http://www.mediafire.com/file/sc23qp2jp ... 2_Part1.7z
http://www.mediafire.com/file/yyl62dc7x ... 2_Part2.7z

Der Mod ist NICHT Savegamekompatibel.

Desweiteren verweise ich noch auf 2 sehr gute Submods:

Hier der Submod für das Historische Familenfeature:
http://www.twcenter.net/forums/showthre ... p-Carthage)

Ihr dürft nur EINE der Familen , jene die Ihr spielen wollt auswählen. Den hauptsubmod braucht ihr nichtmehr, jener ist in der jetzigen DeI version Integriert.

Hier ein weiterer Submod, der für Spieler der Camilischen/Polybischen Zeit interessant sein dürfte.
http://www.twcenter.net/forums/showthre ... ian-Update

Der Mod passt die Skins der Römischen Truppen an. Einheitlich waren Sie ja höchstwahrscheinlich erst ab der marianischen Reform. Zuvor musste jeder Soldat seine Ausrüstung selbst zahlen. Dies Spiegelt sich in der vielfältigkeit der Einheiten wieder. Ich kann diese Submod nur jedem empfehlen.

Und hier der letzte Submod: Das Team von der Attila Mod Ancient Empires hat ein Historisches Legionspacket für Divide et Impera erstellt
http://www.twcenter.net/forums/showthre ... ns-for-DEI

Somit könnt ihr auf Römischer Seite die Historischen Legionen Rekrutieren. Meiner Meinung nach wirklich zu empfehlen. Ich hoffe, dass es bald noch eine Übersichtskarte gibt, wo welche Legion rekrutierbar ist. Der Submod braucht keine Deutsche überstzung.




Battle Changes
- Changes to how fatigue affects morale and tweaks to morale system
- Towers slightly nerfed.
- Added new shield wall ability for some new barbarian units.
- Hoplites and shieldwall should be a bit better vs pikes
- Tweaks to certain formations (like testudo).
- Slight nerf to Gastrephetes unit.
- Added guerilla deployment ability to multiple German units.
- Added hide in grass and campaign stealth to all guerilla type units.

Barbarian overhaul
- British overhaul - All southern british factions get the new units. Some older units added as factional mercs and to custom battle roster for GC Iceni. For DLC campaigns they are in their normal roster.
- Arverni overhaul - Only Arverni faction gets new units (GC, CiG and IA campaigns). Other gallic factions retain old roster to add variety to AI factions. Reform changes (new reform units) won't be locked in save games.
- Dacian overhaul - Only Getae GC and Dacian IA faction gets new units. Other Dacian factions retain old roster to add variety to AI factions. New reforms added. Requires 100 turns and 10 battles with Rome for player, 130 turns for AI.
- Numidian overhaul added, retained its Legionary imitation unit.
- Galatian overhaul added. They have one Legionary imitation unit and two Greek-style units, one in Thureos and one in Thorax reforms (won't be locked in save games).

Historical Character System
- Factions other than Carthage and Rome now have historical characters who will spawn into the player's family as time progresses.
- These characters will include information on their historical circumstances and family lineage.
- For factions without many historical references, they will get family members who are not based on actual historical figures.
- Submods will be available for Rome/Carthage depending on what family you choose to play.

Population Economics
- Added/Fixed the population system's impact on region economics.
- High foreign populations reduce subsistence income, low total populations reduce total income.
- Higher relative class 1 (noble) and class 2 (citizen) populations will increase agriculture and industrial income, respectively. Note: these ratios are relative to the total citizen number (class 1-3), not the total population number. So, foreigners do not count against these ratios when determining class 1 and class 2 bonuses.

Balancing/Changes
- New Hellenic standards for all Greek standard bearers. Also, special standards added for Seleucids, Macedon and Egypt. Thanks to the Hegemonia team.
- Updated skill icons with newer versions so that they properly match the various skill trees. Thanks to ImpMontezuma.
- Changed Commercial stimulation edict interaction with slave forum building to properly increase effect.
- Fixed some Grand Campaign Desert and Alpine factions not having immunity to special supply issues in those region types.
- Fixed some African factions not properly using the Nomadic supply system. Playable faction impacted by this is Masaesyli.
- Added supply ship recruitment to some arabian and ethiopian factions that were missing them.
- Added some factional mercenaries (including elephants) to Seleucids in Mac Wars campaign.
- Updated pike shields from Solitudo with new positioning on arm.
- Updated Battle/Campaign tips background images on main screen.
- Roman Polybian allied cavalry now upgrade to Legionary Cav (may not in some save games)
- Added 2 new Armenian AOR units.
- Added faction unique tier 5 buildings to technology trees so they are easier for the player to recognize.

Other Fixes/Changes
- Fixed Armenia missing access to Rhodes special capital chain and some special ports.
- Fixed starting spartan generals having wrong bodyguard option (new campaign only)
- Removed inaccurate sentence in 244 BC year in history message.
- Fixed 2 Seleucid units being wrong population class.
- Fixed early Triarii units missing swords in combat.
- Fixed incorrect influence text for some factions in politics screen.
- Fixed a few AOR unit cards having old entries.
- Fixed 2 Suebi units having wrong unit cards.
- Fixed a Baktria region missing proper region tags for AOR recruitment there (new campaign only)
- Pontic hoplites now upgrade to thorax spear unit at reforms.
- Fixed Seleucid thorax royal guard description name.
- Fixed some ancillaries not properly triggering after critical successes (thanks valky for the bug report)
- Fixed maedi peltast AOR unit missing from thracian roster.
- Fixed shielded archers having wrong reload animation.
- Fixed Trapezos not being able to confederate with other pontic factions.
- Fixed some special ports not having supply ship recruitment.
- Fixed incorrect building effect on tier 4 Athena temple and unique Ptolemaic tier 5 temple.
- Fixed Thracian thorax cav missing stamina ability.
- Fixed Macedonian wars olympic winner general spawns having bugged ages.
- Fixed Dahae starting army having wrong army tradition settings.
- Fixed Dart slingers and Carthage archers having shield animations but no shields.
- Fixed Early Principes having defensive testudo formation.
- Fixed incorrect pop unit size for 4 Lugii units.
- Fixed Etruscans missing admiral bodyguard options.
- Fixed mistake in Parthian chapter mission 7 (new game only)
- Fixed incorrect name for tier 3 normal major Carthage city.
- Fixed Carthage being able to build two versions of the tier 4 minor town medicus buildings. May cause some blank building slots in save games.
- Fixed Carthage tier 4 medicus building missing population effects.

Credits
- Culture Identity Unitpacks (CIU) for some models and textures. Thanks to Avetis and Miri82.
- EB/EB2 for unit names, parts of their descriptions, ideas and amazing research
- OSP Project for the new helmets
- Hegemonia mod for the wonderful new Hellenic standards. Thanks to fixa and Melcor.
- Solitudo and Maetharin for the updated pike shield.
- ImpMontezuma for the new skill icons.
Wer möchte mal eine Runde gegen mich spielen?

Company of Heroes ( 1 mit allen add ons), ETW, NTW, Rome 2, FEAR 3.

Schreibt mich an auf Steam.

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Re: [Rome II - Mod - DeI] Version 1.2.2 veröffentlicht

Beitragvon motaboy » 17. August 2017 09:47

Danke für die Übersetzung und Zusammenfassung der News. Hört sich alles klasse an, werde wohl das erste mal mit einer barbarischen Fraktion spielen :)