[World of Tanks] Patch 0.8.5

WoT, WoWS und WoWP

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Re: [World of Tanks] Patch 0.8.5

Beitragvon Blaky » 16. April 2013 09:21

Ähmmm wir sollten ihn dann am Freitag bekommen oder? In letzter Zeit haben wir ihn immer einen Tag später bekommen!
Zitat Boindil Zweiklinge aus dem Stamm der Zweiten:

"Sind es Albae, verdienen sie den Tod. Sind es
Elben, verdienen sie auch den Tod. Spitzohren sind tot
einfach am besten zu ertragen"

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Re: [World of Tanks] Patch 0.8.5

Beitragvon Red_Spooky » 16. April 2013 10:04

Stell dich eher auf Montag / Dienstag ein.

Sie werden sicher das Wochenende noch abwarten bevor sie auf die Deutsche Comunity losgehen.
Schon alleine wegen der Ganzen Tickets die anfallen
there are only 10 kind of people in the world those who understand binary and those who dont

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Re: [World of Tanks] Patch 0.8.5

Beitragvon Blaky » 18. April 2013 19:36

Du hast Recht gehabt gehabt. Wir werden den Patch erst nächste Woche bekommen. Und ich wollte noch Indien Panzer fahren, bevor mein "Urlaub" vorbei ist. :strategie_zone_30:
Zitat Boindil Zweiklinge aus dem Stamm der Zweiten:

"Sind es Albae, verdienen sie den Tod. Sind es
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Patchnotes 8.5

Beitragvon Meise87 » 18. April 2013 23:11

Hier die Patchnotes zu 8.5 in englisch

Spoiler (Öffnen)
Content

Added new branch of German Medium and Light Tanks:
• VK 20.01 (D) (MT Tier IV)
• VK 30.02 (D) v1 (MT Tier VI)
• Aufklarerpanzer Panther (LT Tier VII)
• Indien Panzer (MT Tier VIII)
• Prototype der Arbeitsgruppe A (MT Tier IX)
• Leopard 1 (MT Tier X)


Added new branch of USSR Light Tanks:

• Т-60 (LT Tier II)
• Т-70 (LT Tier III)
• Т-80 (LT Tier IV)

For testing purposes only, added the following tanks:

• Premium British Tier V Heavy Tank ‘A33 Excelsior’
• Special USSR Tier X Medium Tank ‘Object 907’
• Special USA Tier X Medium Tank ‘М60’
• Special German Heavy Tank Tier 10 ‘VK7201’

- Added new map ‘Pearl river’
- Changes and improvements for after-battle stats screen
- Added notifications for automatic conversions after version releases (change of shells, modules, vehicles, etc.)
- Added new inscriptions for 5 nations (USSR, Germany, USA, France, Britain)
- Updated the description of the ‘Situational Awareness’ skill
- Added a display of team status as a list of vehicle types icons on the top of the screen

Gameplay and Game Mechanics

- Added gameplay and visual fixes for: ‘Redshire’, ‘El-Halluf’, ‘Karelia’, ‘Prohorovka’, ‘Sand River’
- Added improvements for "assault" mode for: ‘Malinovka’, ‘Karelia’, ‘Sand River’
- Changed mechanics of ‘Expert’ and ‘Expert per nation’ achievements work:
• Those, who received the medal earlier (and now medal is grey) - will get back the respective medal as active
• Neither ‘Expert’ nor ‘Expert per nation’ achievements will ‘fade’ after new vehicle introduction in new updates
• The rest will get the grey medal (‘Expert’ and ‘Expert by nation’) that on mouse-over will show, which tanks should be destroyed to obtain the medal
- Premium consumables (med kits, repair kits, etc.) are now available for credits (according to gold/credits exchange rate – similarly as premium shells)
- Creation of platoons for 3 players is now available for basic accounts
- Creation of tank companies is now available for basic accounts
- Added new Match Maker rule for balancing Light Tanks - all vehicles marked as ‘Scout’ will be balanced according to the SPG currently existing rule: balance weight of ‘Scouts’ in both teams won’t differ on more than +/-20 balance weight points

Following vehicles were marked as ‘Scouts’:

USSR
T-50
T-50-2
Germany
Pz38nA
Luchs
VK 16.02
VK 28.01
Auf_Panther
USA
M24 Chaffee
T21
T71
France
ELC AMX
AMX 12t
AMX 13 75
AMX 13 90
China
M5A1 Stuart
59 16
WZ 131
WZ 132

- Reworked (reduced) credit cost for temporary camouflages, emblems and inscriptions
- Reduced terrain resistance when driving a tank on some destroyed objects

Graphics

- Improved visual models:IS-3, Valentine AT, Pz V Panther, Pz IV/V, Object 263, VK 3001H, Conqueror, IS-4М, Matilda Black Prince, IS-7, ARL-44, Black Prince
- Reworked graphics for following maps: ‘Siegfried Line ‘, ‘South Coast’, ‘Malinovka’
- Inscriptions resolution increased twice (for vehicles and places, where such change was possible)
- Optimized productivity for vehicle’s motion effects (dust and dirt from under the tracks)
- Reworked multiple objects destruction effects

Fixes

- Added fixes for collision models of tanks: PanzerJager I, JagdPz E-100
- Fixed minor errors in the names of vehicles and modules
- Fixed stuck of large sized vehicles under hanging elements of map objects (bridges and so on)
- Fixed rare bug when shell with ‘small damage to modules’ parameter disappears after it hits enemy gun of higher strength
- Fixed bug when HE shells not causes full HE damage to external module after penetration
- Fixed behavior of HE shell after hitting crew of destroyed tank with open-topped compartment
- Fixed bug of displaying shells explodes in the air
- Fixed missing of indication of damage to the fuel tank at its destruction in some rare cases
- Destroyed vehicles are no longer absorbing damage caused by HE shells. They are always exploding on the surface of these vehicles
- Fixed not causing damage to small and light-weighted vehicle if it is located at the top of big and heavy vehicle
- Partly fixed disappearing of emblems and inscriptions on vehicles after alt-TAB or adjusting AA settings
- Fixed work of memory leak warning message
- Fixed errors when creating a private chat channel: not displaying channel creator, freezes of chat window when attempting to close it
- Fixed presence of action/premium vehicles’ modules in game shop
- Fixed description of following achievements: ‘Raider‘, ‘Reaper’, ‘Dumitru’s Medal’, ‘de Langlade's Medal’, ‘Lion of Sinai’
- Fixed description of consumables ‘100-octane Gasoline’ and ‘105-octane Gasoline’
- Fixed minor bugs in the battle tutorial
- Fixed effect loss of camouflage net and binocular telescope when attempting to move vehicle with damaged track
- Fixed not working “Sixth sense” indicator after rapid re-spotting
- Fixed the display of lag indicator with green color when server operational load is close to 100%
- Fixed the display of the tank collision effect when tanks are in the common point but at different altitude
- Fixed some models of ambient objects

UPDATE. Vehicle Parameter Changes
China
- Changed the Renault M26/27 engine price from 300 to 0 credits

France
- Changed the Lorraine39 L AM tracks price from 1,730 to 590 credits

Germany

E-100
- Changed the ammo capacity of the 12,8 cm KwK 44 L/55 gun from 42 to 72 shells
- Changed the ammo capacity of the 15 cm KwK 44 L/3 gun from 28 to 50 shells

JagdPz-E-100
- Raised the speed of all shells from 850 to 925 meters/second

Maus
- Changed the DB 603 A2 engine type from diesel to gasoline

VK 28.01
- Changed the research price of the VK 28.01 from 52,100 to 28,500 experience (Corrected)
- Reduced the repair price by 60%
- Changed the declination angle from 8 to 10 grades

VK 30.02 (D)
- Changed the suspension traverse mechanism of the VK 30.02 (D)
- Changed the suspension traverse speed of the VK 30.02 (D) from 36 to 38
- Changed the verstärkteketten suspension traverse mechanism of the VK 30.02 (D)
- Changed the verstärkteketten suspension traverse speed of the VK 30.02 (D) from 40 to 42
- Changed the MB 507 engine horse power from 750 to 720
- Added the Maybach HL 230 TRM P30 engine
- Fixed the VK 30.02 (D) Schmalturm and VK 30.02 (D) turrets armoring errors
- Slightly rebalanced all the guns
- Raised the elevation and declination angles
- Changed the VK 30.02 (D) Schmalturm turret view range from 370 to 380 m
- Changed the VK 30.02 (D) turret view range from from 350 to 370 m
- Changed the VK 30.02 (D) Schmalturm turret traverse speed from 30 grad/sec to 24 grad/second
- Changed the VK 30.02 (D) turret traverse speed from 46 grad/sec to 32 grad/second
- Changed the VK 30.02 (D) HP from 1,180 to 1,150

VK 36.01 (H)
- Shell penetration value of Pzgr. 41 HK of gun 7,5 cm KwK 41 L/58 Konisch changed from 225 mm to 221 mm
- Damage, made by shell Pzgr. 41 StK of gun 7,5 cm KwK 41 L/58 Konisch, changed from 65 to 165
- Shell penetration value of Pzgr. 41 StK of gun 7,5 cm KwK 41 L/58 Konisch changed from 167 mm to 157 mm

United Kingdom
- Price of gun QF 2-pdr Mk. X changed from 3,000 to 6,000 credits
- Price of gun 75 mm Vickers HV changed from 63,000 to 50,000 credits
- Price of gun OQF 77 mm Gun Mk. II changed from 50,000 to 63,000 credits
- Price of gun OQF 17-pdr Gun Mk. VII changed from 60,000 to 70,000 credits

Conqueror
- Price of turret Centurion Mk. III changed from 50,500 to 42,000 credits

Centurion Mk. I
- Price of turret Centurion Mk. I changed from 15,000 to 20,000 credits
- Price of turret Centurion Mk. III changed from 32,000 to 42,000 credits

AT 15
- Research price of engine Rolls-Royce Meteor changed from 1,900 to 1,500 experience

United States
M4A2E4 Sherman
- Elevation level of gun 75 mm Gun M3 L/37 changed from -20 deg to -25 deg

T25/2
- Level of suspension T25/2T4 changed from 7 to 8
- Price of suspension T25/2T4 changed from 19,200 to 32,720 credits

T82
- Price of suspension T82T55E2 changed from 1,850 to 740 credits
- Price of suspension T82T55E4 changed from 740 to 1,480 credits

USSR
- Cost of 37 mm ZIS-19 gun changed from 2,560 to 4,250 credits
- Cost of 122 mm U11 gun changed from 59,920 to 45,920 credits
- Cost of 85 mm F-30 gun changed from 41,000 to 48,000 credits
- Cost of 76 mm S-54 gun changed from 41,480 to 40,130 credits
- Cost of V-2SN engine changed from 17,000 to 34,000 credits (Corrected)
- Cost of 85 mm S-31 gun changed from 42,200 to 49,200 credits
- Cost of 57 mm ZiS-4 changed from 40,130 to 41,480 credits

А-20, Т-46, Т-50-2
- Damage dealt by UBR-243SP shell of 45 mm BT-42 gun changed from 49 to 55
- Damage dealt by UBR-243SPA shell of 45 mm BT-42 gun changed from 49 to 55
- Armor penetration of UBR-243SPA shell of 45mm BT-42 gun changed from 95 mm to 110 mm
- Damage dealt by UOF-243 shell of 45mm BT-42 gun changed from 63 to 65

SU-85B
- Added M-80 engine
- Removed GAZ-203F engine

IS-7
- Max speed changed from 50 km/h to 59.6 km/h

SU-76
- Turning speed of SU-76 suspension changed from 32 to 38
- Turning speed of SU-76M suspension changed from 32 to 38
------MkG Meise87-------
2ONIS Vize-Kommandant

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Re: [World of Tanks] Patch 0.8.5

Beitragvon coldarchon » 22. April 2013 17:35

So wie es aussieht kommt der Patch erstmal nicht. Es gibt katastrophale Zustände beim MM der Arty. Entweder man wartet mehrere Minuten oder ist ganz oben in einem Gefecht derselben Stufe ..

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Re: [World of Tanks] Patch 0.8.5

Beitragvon Wüstenkrieger » 22. April 2013 17:42

Wo steht denn das?

Ick will meinen Indi und dat noch diese Woche!!! :strategie_zone_45:
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Re: [World of Tanks] Patch 0.8.5

Beitragvon Horgan » 22. April 2013 17:49

coldarchon hat geschrieben:So wie es aussieht kommt der Patch erstmal nicht. Es gibt katastrophale Zustände beim MM der Arty. Entweder man wartet mehrere Minuten oder ist ganz oben in einem Gefecht derselben Stufe ..

Armer pogotorte.. ..wir hatten erst jüngst eine philosophische Debatte dazu und der Schuft wollte mich belehren. Ach herje, was werde ich ihm das jetzt wochenlang um seinen Bart schmieren - im vollen Bewusstsein, dass ihm das nicht schmecken wird. :strategie_zone_10:

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Re: [World of Tanks] Patch 0.8.5

Beitragvon coldarchon » 22. April 2013 17:54

Wüstenkrieger hat geschrieben:Ick will meinen Indi und dat noch diese Woche!!!


Was willste denn mit dem, da passt ja keine L/100 drauf ..

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Re: [World of Tanks] Patch 0.8.5

Beitragvon morgotz » 22. April 2013 18:16

coldarchon hat geschrieben:So wie es aussieht kommt der Patch erstmal nicht. Es gibt katastrophale Zustände beim MM der Arty. Entweder man wartet mehrere Minuten oder ist ganz oben in einem Gefecht derselben Stufe ..

Einfachste Lösung: keine Arty spielen
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Re: [World of Tanks] Patch 0.8.5

Beitragvon Wüstenkrieger » 22. April 2013 18:20

coldarchon hat geschrieben:
Wüstenkrieger hat geschrieben:Ick will meinen Indi und dat noch diese Woche!!!


Was willste denn mit dem, da passt ja keine L/100 drauf ..


Was will ich denn mit einer L/100? Die nutze ich doch eh auf keinem Panzer. :strategie_zone_66:

Die Kanone vom Indi hat 212 Durchschlag und 240 Schaden. Das ist eine der besten Kanonen (wenn nicht sogar die beste) auf einem mittleren Panzer der Stufe 8.
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Re: [World of Tanks] Patch 0.8.5

Beitragvon morgotz » 22. April 2013 18:42

Wüstenkrieger hat geschrieben:
coldarchon hat geschrieben:
Wüstenkrieger hat geschrieben:Ick will meinen Indi und dat noch diese Woche!!!


Was willste denn mit dem, da passt ja keine L/100 drauf ..

(wenn nicht sogar die beste) auf einem mittleren Panzer der Stufe 8.

Nope

Cent Mk1 20-pdr: 226mm Penetration, 230 Damage, 7,5 Schuss/Minute
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Re: [World of Tanks] Patch 0.8.5

Beitragvon pogotorte » 22. April 2013 18:48

Horgan hat geschrieben:
coldarchon hat geschrieben:So wie es aussieht kommt der Patch erstmal nicht. Es gibt katastrophale Zustände beim MM der Arty. Entweder man wartet mehrere Minuten oder ist ganz oben in einem Gefecht derselben Stufe ..

Armer pogotorte.. ..wir hatten erst jüngst eine philosophische Debatte dazu und der Schuft wollte mich belehren. Ach herje, was werde ich ihm das jetzt wochenlang um seinen Bart schmieren - im vollen Bewusstsein, dass ihm das nicht schmecken wird. :strategie_zone_10:


Da kannste schmieren wat du willst, Recht behalte ich trotzdem. Schließlich diskutierten wir über den Aripatch 0.8.6 und nicht über einen Fail beim 0.8.5, nächarr.
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Re: [World of Tanks] Patch 0.8.5

Beitragvon Horgan » 22. April 2013 18:58

pogotorte hat geschrieben:...
Da kannste schmieren wat du willst, Recht behalte ich trotzdem. Schließlich diskutierten wir über den Aripatch 0.8.6 und nicht über einen Fail beim 0.8.5, nächarr.

Red Er sich nicht heraus - und WIE ich schmieren werde, doooh. Er formulierte so:
Spoiler (Öffnen)
Der zukünftig Bartverschmierte hat geschrieben:Womöglich war die Baustelle schon viel länger offen, nämlich seit der letzten großen Änderung des MMs. Dann wäre der 5er Cap das Provisorium gewesen bis die Xer Ari (auf welche der MM ausgelegt ist) im Spiel ist.
Man kann einiges über SerB, Storm und Co sagen, aber sicher nicht, dass sie plöht sind. Schauen wir einfach mal, wie sich der Patch auf die Hightier-Spiele auswirkt.

Der zukünftig Bartverschmierte hat geschrieben:
Horgan hat geschrieben:Das die plöht sind, hat ja Niemand gesagt, näch. Trotzdem stellt sich die Frage, wieso die Begrenzung entfernt wird, bevor das überhaupt in der Breite getestet wurde, wie sich das aufs MM auswirkt?!

Das meine ich doch: gut möglich, dass das MM seinerzeit schon für Aris bis X gebastelt wurde und die Grenze nur rein musste, weil es mit dem battle tier der noch als Hightier fungierenden VIIIer anders nicht funktioniert hätte.
Und wer sagt denn, dass das nicht getestet wurde? Derlei Dinge müssten sich gut offline simulieren lassen, schließlich geht es nur um nackte Zahlen.

Er philosophierte demnach mit rückwirkender Gültigkeit und wird entsprechend bartgeschmiert, SO.

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Re: [World of Tanks] Patch 0.8.5

Beitragvon Homerclon » 22. April 2013 19:07

Wüstenkrieger hat geschrieben:
coldarchon hat geschrieben:
Wüstenkrieger hat geschrieben:Ick will meinen Indi und dat noch diese Woche!!!


Was willste denn mit dem, da passt ja keine L/100 drauf ..


Was will ich denn mit einer L/100? Die nutze ich doch eh auf keinem Panzer. :strategie_zone_66:

Die Kanone vom Indi hat 212 Durchschlag und 240 Schaden. Das ist eine der besten Kanonen (wenn nicht sogar die beste) auf einem mittleren Panzer der Stufe 8.

Ich fand die Kanone des Indi auf dem Testserver auch Überzeugend.
Freu mich auch schon auf den Indi.
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Re: [World of Tanks] Patch 0.8.5

Beitragvon pogotorte » 22. April 2013 19:45

"Horgansche Fantastereien" (Öffnen)
Horgan hat geschrieben:
pogotorte hat geschrieben:...
Da kannste schmieren wat du willst, Recht behalte ich trotzdem. Schließlich diskutierten wir über den Aripatch 0.8.6 und nicht über einen Fail beim 0.8.5, nächarr.

Red Er sich nicht heraus - und WIE ich schmieren werde, doooh. Er formulierte so:
Spoiler (Öffnen)
Der zukünftig Bartverschmierte hat geschrieben:Womöglich war die Baustelle schon viel länger offen, nämlich seit der letzten großen Änderung des MMs. Dann wäre der 5er Cap das Provisorium gewesen bis die Xer Ari (auf welche der MM ausgelegt ist) im Spiel ist.
Man kann einiges über SerB, Storm und Co sagen, aber sicher nicht, dass sie plöht sind. Schauen wir einfach mal, wie sich der Patch auf die Hightier-Spiele auswirkt.

Der zukünftig Bartverschmierte hat geschrieben:
Horgan hat geschrieben:Das die plöht sind, hat ja Niemand gesagt, näch. Trotzdem stellt sich die Frage, wieso die Begrenzung entfernt wird, bevor das überhaupt in der Breite getestet wurde, wie sich das aufs MM auswirkt?!

Das meine ich doch: gut möglich, dass das MM seinerzeit schon für Aris bis X gebastelt wurde und die Grenze nur rein musste, weil es mit dem battle tier der noch als Hightier fungierenden VIIIer anders nicht funktioniert hätte.
Und wer sagt denn, dass das nicht getestet wurde? Derlei Dinge müssten sich gut offline simulieren lassen, schließlich geht es nur um nackte Zahlen.

Er philosophierte demnach mit rückwirkender Gültigkeit und wird entsprechend bartgeschmiert, SO.


Sie verdrehen mir das Wort im Munde, das ist ja grotestk!!2 Nochmal: Wir schnackten seinerzeit im 0.8.6er-Thread über den 0.8.6er Patch (ich zumindest - kann ja sein, dass du vor lauter Schmiere in den falschen Fred geglitten bist *g*). Folglich bezog sich mein Geschwurbel auf die mit 0.8.6 kommenden Änderungen, namentlich die Hochstufung der Ari auf 10. Dass ich für 0.8.6 guter Dinge bin, kannst du mir kaum zum Vorwurf machen, wenn mit 0.8.5 etwas nicht stimmt. So, ätsche und basta!!2
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